Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tamsin schreef:Ik heb hetzelfde probleem met een van mijn minipaardjes. We hebben een stuk van de wei afgezet en omgefreesd. De grond is nu dus lekker los en zacht en kaal (ong. 10 cm diep). Dit was de snelste manier om een paddock te maken. Eens in de paar weken frezen we weer dan blijft de grond lekker zacht en redelijk vochtig (kleigrond). Werkt uitstekend!
Noor schreef:Azmay schreef:op wat voor grond zit je?
Kleigrond.
Tamsin schreef:Ik heb hetzelfde probleem met een van mijn minipaardjes. We hebben een stuk van de wei afgezet en omgefreesd. De grond is nu dus lekker los en zacht en kaal (ong. 10 cm diep). Dit was de snelste manier om een paddock te maken. Eens in de paar weken frezen we weer dan blijft de grond lekker zacht en redelijk vochtig (kleigrond). Werkt uitstekend!
GDG schreef:Voor nu is het helemaal prima om een stukje te frezen en zo grasvrij en mul te maken. De mulle aarde voelt meestal al een stuk prettiger aan dan de harde grond, dus dat is al een bonus. Daarnaast zal het ook makkelijk modder worden met een paar regenbuien (of sproeien als dat lukt).
In een later stadium kun je dan dit of een ander stukje gaan aanpassen om een modder- en grasvrij stuk te creëeren, maar voor nu is die modder dus juist een pre. Althans, volgens sommige dierenartsen.
Noor schreef:GDG schreef:Voor nu is het helemaal prima om een stukje te frezen en zo grasvrij en mul te maken. De mulle aarde voelt meestal al een stuk prettiger aan dan de harde grond, dus dat is al een bonus. Daarnaast zal het ook makkelijk modder worden met een paar regenbuien (of sproeien als dat lukt).
In een later stadium kun je dan dit of een ander stukje gaan aanpassen om een modder- en grasvrij stuk te creëeren, maar voor nu is die modder dus juist een pre. Althans, volgens sommige dierenartsen.
Maar als ik het frees en gooi er dan zand op, dam verdwijnt het zand toch in de grond als ik het natmaak/ het regent?