Poortgreepslot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Poortgreepslot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 16:37

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 14:24

Niemand die er wat over kan vertellen?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:13

Verweerd heel snel; droogt uit en breekt. Is ook makkelijk te forceren.

MyWup

Re: Poortgreepslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:19

Lijkt me erg slap, volgens mij heb je die zo open met een klap met een hamer

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:20

Ik kan me wel voorstellen dat als je dit op je poorten zet, je een extra duidelijk signaal afgeeft dat binnenkomen niet de bedoeling is. Dat je het kunt forceren: dat kan met een hangslotje ook.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 15:38

Hmmm, okee... wat ik met dit ding wilde is gebruiken voor een draadje boven het hek van de weide. Ik heb namelijk last van een vrij hardnekkige penny en het hek klim je natuurlijk makkelijk overheen. De rest van de omheining is aardig pennyproof inmiddels (met rijen lint en koord waar je niet tussendoor kan zonder eerst het stroom uit te zetten, de binnenste pennybufferomheining is zonder poortgrepen. Je moet de wei in, stroom uit zetten en dan het koord van de poortgreepisolatoren halen). Alleen het toegangshek blijft een probleem omdat de binnenste omheining daar ontbreekt. Anders kan ik er zelf namelijk ook niet meer in :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:41

Ik denk dat het in zo'n geval best kan helpen.
Ze zal hem vast niet kapot maken (hoop ik) :=

En tegen de tijd dat hij verweerd of kapot gaat zoals in de reacties genoemd wordt, zal de penny wel al afgehaakt zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:46

Heb je gewone poortgrepen?
Met zo'n oog op het eind of platte?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 16:00

Ik heb nu geen poortgrepen in gebruik. De poortgrepen die ik heb liggen zijn van beide modellen. Hiervoor heb je zo te zien eentje nodig die zeg maar zo'n haakachtig model hebben. Niet die rechte zeg maar.

De penny in kwestie is er niet eentje die gaat afhaken :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:04

Je kunt ook een gewone nemen, met zo'n rond oog en een normaal poortanker of een isolator op je paal.
Dan haal je een ketting door een stuk tuinslang, door het oog, om de paal en een slot eraan.
Stuk steviger en goedkoper ;)

Als je paal niet te dik is, haal je het misschien ook nog wel met een fietsslotketting- of kabel.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:12

Koper schreef:
Hmmm, okee... wat ik met dit ding wilde is gebruiken voor een draadje boven het hek van de weide. Ik heb namelijk last van een vrij hardnekkige penny en het hek klim je natuurlijk makkelijk overheen. De rest van de omheining is aardig pennyproof inmiddels (met rijen lint en koord waar je niet tussendoor kan zonder eerst het stroom uit te zetten, de binnenste pennybufferomheining is zonder poortgrepen. Je moet de wei in, stroom uit zetten en dan het koord van de poortgreepisolatoren halen). Alleen het toegangshek blijft een probleem omdat de binnenste omheining daar ontbreekt. Anders kan ik er zelf namelijk ook niet meer in :')

In jouw geval zou ik daar een poging aan wagen.
Me dunkt dat als ze een keer een stroomstoot krijgen, als ze dan proberen toch tussen de draden door te gaan (wat ik me bij kinderen wel kan indenken) ze het wel gaan laten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 16:18

Shirley schreef:
Je kunt ook een gewone nemen, met zo'n rond oog en een normaal poortanker of een isolator op je paal.
Dan haal je een ketting door een stuk tuinslang, door het oog, om de paal en een slot eraan.
Stuk steviger en goedkoper ;)

Als je paal niet te dik is, haal je het misschien ook nog wel met een fietsslotketting- of kabel.

:)*

Briljánt! Uiteinde van de ketting kan ook meteen mooi door het hangslot wat al aan het hek hangt. Dit ga ik doen. Dank je wel!

Jij bedoelde dus het oog waar het koord aan de greep zit. Dat zijn van die ronde, stevige ogen inderdaad.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:33

Precies!

Succes +:)+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 17:09

:D