Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Of je aan frezen alleen genoeg hebt hangt inderdaad af van de ondergrond. Wel moet ik zeggen dat een bak die je niet kunt gebruiken als hij nat is in Nederland zo goed als gelijk staat aan geen bak hebben...
pinto_1 schreef:Ik heb een bak die geploegd, gefreesd en egaal gemaakt is. Dus simpel gezegd zwart gemaakt (was ook wei) en glad gemaakt.
Bevalt uitstekend, zelfs met veel regen is de bak voor het grootste deel nog te rijden.
Zit overigens ook op zandgrond.
pinto_1 schreef:Wij hebben de eerste rijbak 8 jaar geleden aangelegd, en daarna niets meer mee gedaan.![]()
Twee jaar geleden hebben we de bak vergroot (en gedraaid, dus er is een stuk bij aangekomen), en sindsdien ook niet gefreesd of gesleept. Kan er nog steeds prima in rijden.
Wij gebruiken de bak ook als paddock, dus dat voorkomt dat er gras in groeit. Als we dat niet doen zou de bak inderdaad binnen een paar weken weer begroeit zijn, dat is niet de bedoeling.
Wel geven we de paarden regelmatig lijnzaad of flowsamen (weet zo even de nederlandse benaming niet), maar om te voorkomen dat ze zand in de darmen krijgen, mochten ze zoeken naar grassprietjes.
Wij rijden trouwens 3 tot 4 keer per week in de bak.
beatje schreef:Vicky_Belle schreef:De piste ligt er ondertussen maar moet nog gefreesd worden. Ik zal vandaag of morgen foto's nemen en plaatsen.
Ik ben benieuwd naar de foto's,wij zijn ook van plan de piste zo aan te pakken.
Yontheke schreef:Yess schreef:Ik heb een gefreesde bak. Zolang het droog is ligt ie super. Bij echt nat weer wordt het modder en is ie veel te glad. Duurt dan wel weer een paar dagen voordat ie echt fijn is.
Hier hetzelfde. Valt in de winter niet veel mee aan te vangen.
Vicky_Belle schreef:Yontheke schreef:
Hier hetzelfde. Valt in de winter niet veel mee aan te vangen.
Helpt het niet als je het freest? Dan kan het vocht toch weg en enigszins opdrogen. Als het natuurlijk dagen aan een stuk regent dan natuurlijk niet.