De buren hadden ook het kenteken niet gezien en we zijn dus weer in opperste staat van paraatheid want er wordt hier zooooveeeel ingebroken rondom. Wel de huizen zonder honden waar we het van weten maar goed, gewoon rot om mee te maken...Politie kon niet veel uiteraard zonder kenteken maar heeft het wel direct aan alle dienstdoende agenten doorgegeven toen dus ze kijken wel uit naar een op een vreemde plek stilstaande auto met omschrijving die ik doorgegeven heb. Hij gaat dus stilstaan op een drukkere dijk waar men 70 mag ( maar veel harder rijdt) dus het valt gewoon op en is een rare en gevaarlijke plek om stil te staan... Plus toen ik een gebaar maakte van 'kom hier' met mijn armen, reed diegene snel weg, dan ben je dus niet in de haak in mijn ogen?
omdat ik materiaal sneu zou vinden maar ik meer bang ben voor mijn paarden ( alle keren dat die auto mij opviel stonden namelijk de paarden buiten), ben ik dus bezig met beveiliging. Hogere omheining om de weide stond al op 'to-do-list', wat nu voor de oude omheining komt te staan, om het maar wat moeilijker te maken
.Maar nu... camera. ja, wil ik dolgraag maar hoe dit aan te leggen? Wi-fi gaat maar tot maximaal 5 meter van huis rondom.. in de paardenstal ( zo'n 10 a 12 meter van huis) dus geen wi-fi bereik. Erf openbreken voor een kabel terwijl het een huurhuis is en wij binnen 2 jaar boerderijtje willen kopen, ook niet echt goed plan plus die brede oprit krijgen we er niet meer fatsoenlijk in.
Wat zijn de opties verder? Camera met decoder in een van de schuren die opneemt? Mogelijkheid om wifi draadloos naar de schuur te krijgen? Er zijn ook wildcamera's die foto's sturen naar je telefoon, dus die moeten toch ook op een of andere manier verbinden? ... zijn er mensen die een draadloos systeem hebben, lieft met video maar hoeft natuurlijk niet, nachtzicht, die hier advies in kunnen geven? Op internet wordt je overspoeld met info en natuurlijk zegt bedrijf a dat hij superproducten verkoopt... maar ervaring van mensen zelf vind ik erg fijn
. Op papier kan het nog zo leuk zijn maar in real nogal tegenvallen...