Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xEmily schreef:Nooit gehad dat er eentje onder zat ... wel dat er af en toe een paar proberen door de stof te prikken. Heb je wel de singels en gespjes goed vastgemaakt, niet te los?
xEmily schreef:Ohja! Voor het hoofd had ik zo'n slingermasker tegen vliegen en dazen. Werkte ook best goed, zwaar handig ding. Paardje irriteerde er zich niet aan. Weet alleen niet of rijden met zo'n ding kan, dat ie dan niet in de weg zit, maar voor op stal oid echt perfect.
pien_2010 schreef:Voor onder de buik spuit ik bij beiden paarden Tri-Tec 14 Fly Repellent van Farnam en dat één keer per week.
Het werkt een week en je moet het spuiten zo dat paarden zelf niet er aan kunnen likken want het is giftig. Het is erg fijn tegen allerlei vliegjes die vervelen onder de buik en het helpt onze paarden enorm. Ze hebben geen kale plekken meer van het tegen de onderbuik aan schoppen. Wij hebben buitenpaarden.
Het is duur € 47,50 per fles, maar wij hebben twee paarden en zijn nu al voor het tweede jaar er mee bezig. Dit is me getipt door een vrouw in de Camarque waar ook zoveel muggen en vliegen zijn. De dazen houden er niet van.
Voor de ogen hebben we zo'n vliegen oor netje wat de paarden overdag op hebben. Desnoods als het heel slecht is doen we ook nog de vliegen rij dekens op met rijden. Of de weidevliegendekens. Maar sinds dit spul hebben we dit eigenlijk amper of niet meer nodig.