Zadelkast online bestellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmFe

Zadelkast online bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 23:18

Ik wil graag een zadelkast bestellen via internet. Wie heeft hier ervaring mee en wat raden jullie aan?

Ik zie kasten van www.zadelkasten.nl Lijkt me een prima site. Ik heb alleen liever van die rondere brede steunen voor de zadels, maar is eventueel zelf aan te schaffen. Weet iemand hoe de kwaliteit is van deze kasten? Hoe is het kwaliteits verschil tussen de basic line en top line?

En vinden jullie 1.80 hoog echt een voordeel ten opzichte van 1.50?

Verder kom ik deze nog tegen: www.walltraileronline.nl Deze kasten zijn 75 bij 75 (meeste anders 60 bij 60). Maar geen idee hoe de kwaliteit is.

Dit type is ook wel heel mooi http://www.hal18.nl/zadelkast-hoog-195cm/ En iemand ervaring met dit bedrijf?

Weet iemand de voor- en nadelen van beide types?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

BlueZircon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:06

Ik heb een kast via http://www.zadelkasten.nl aangeschaft. Als je aanpassingen wil aan de kast zou ik ze gewoon een email sturen. Dat hebben wij ook gedaan en toen is er een volledig aangepaste kast geleverd! Ik heb alleen ervaring met de top-line en dit is een hele sterke kast!
Ik heb twee kasten van rond de 1.60 (niet van zadelkasten.nl) en 1 van 2 meter. Maar ik moet zeggen dat ik genoeg heb met de hoogte van 1.60 maar dit is natuurlijk persoonlijk.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 14:53

BlueZircon schreef:
Ik heb een kast via http://www.zadelkasten.nl aangeschaft. Als je aanpassingen wil aan de kast zou ik ze gewoon een email sturen. Dat hebben wij ook gedaan en toen is er een volledig aangepaste kast geleverd! Ik heb alleen ervaring met de top-line en dit is een hele sterke kast!
Ik heb twee kasten van rond de 1.60 (niet van zadelkasten.nl) en 1 van 2 meter. Maar ik moet zeggen dat ik genoeg heb met de hoogte van 1.60 maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Dank je! Welke breedte heb jij genomen van zadelkasten.nl? Wat heb je minimaal nodig voor je zadel?

BlueZircon

Re: Zadelkast online bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:43

Wij hebben toen een speciaal aangepaste gekocht waar ook een men-tuig in kon en deze is als het goed is 75 cm breed. Ik kan morgen wel even kijken hoeveel ruimte ik voor een dressuurzadel in mijn andere kasten nodig heb!
Wat ik me nu wel bedenk is dat voor mij 1.60 hoog genoeg is, maar dat ik zelf niet heel lang ben...
En ik vind het zelf altijd vervelend als ik moet bukken (bij kasten van een meter) om een zadel uit een kast te halen en op te bergen. En daarom kan een hoger kast afhankelijk van de gebruiker handiger zijn.
Maar dit ligt volledige aan je eigen lengte en de hoeveelheid aan spullen die je er in wil opbergen natuurlijk.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:05

Hier ook positieve ervaringen met zadelkasten.nl. Als je een aanpassing wil, gewoon even een mail sturen!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:16

Hoi
Het adres is betrouwbaar. Hier kun je prima een kast bestellen.
Heb er nu ci 5 jaar geleden een kast besteld, en er nog steeds érg blij mee. Recent extra steunen gekocht. Mailen of bellen mbt je wensen en eea komt goed!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 00:07

Bedankt voor de reacties! Welk type hebben jullie dan? Zit daar nog kwaliteitsverschil in? Of heeft het alleen te maken met afleveren als bouwpakket of als geheel?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 00:15

Afbeelding

Kennen jullie ook Begra? Die hebben deze kasten..
Ook mooi en zijn de steunen die ik wil en voor hetzelfde geld een hogere kast en lagere bezorgkosten.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:35

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 10:16

MariekeB schreef:
Laura_Zodine schreef:

Ik had deze link ook al net even uit mijn oude mail gehaald. Absoluut een aanrader. Ik heb daar in 2011 een kast laten maken, nog steed heel blij mee.

Bedankt! Gaat het hout niet rotten? En zijn die kasten niet enorm zwaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:29

Was ik ook bang voor, maar ik heb hem gewoon onbewerkt gehouden ( te lui om te lakken :) ) en hij is eigenlijk als nieuw.
Ik heb hem in m'n eentje de trailer ingekregen, dus gewicht valt mee... ( wel onhandig formaat )

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:02

Hallo Laura_Zodin en MariekeB
Welk type kast en formaat hebben jullie van ruitersport het pakhuis? Hoe bevalt jullie deze en wat hebben jullie er zoal in zitten? Ik zit nml er aan te denken daar een kast te bestellen.
Weet alleen niet zo goed welke ik moet hebben.
Andere reacties zijn natuurlijk ook welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:23

Mijn kast is 200 meter hoog en 65 bij 65. Twee zadelsteunen erin, twee hoofdstelhangers en drie planken.
ventilatie rooster en uiteraard slot met sleutel.

Heb even mijn bestelling van alweer 4,5 jaar geleden erbij gezocht.

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:20

Hoe bevalt jou deze kast MariekeB? Ik verwacht wel goed, omdat het 4,5 jr geleden is.
Zijn er dingen die je liever anders had gehad aan de kast? Past alles erin waarvan je had van te voren had bedacht wat er in zou moeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:04

Niet alles past erin, maar dat ligt aan mij. Ik heb gewoon teveel spullen . Alles wat ik nodig heb past er prima in.
Hij bevalt me nog steeds heel goed

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:06

ik zoek een kast met meer dan 1 plank :D en uiteraard ruimte voor mijn zadel.
Iemand enig idee waar ik dat kan bestellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:07

Zie mijn posts in dit topic :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:08

MariekeB schreef:
Zie mijn posts in dit topic :)

Die zag ik al inderdaad. Maar ik wil liever geen hout

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 17:52

Ik heb ook nog steeds niet besteld. Wil toch ook liever geen hout, maar ik vind het nogal een investering dus weet niet goed waar ik goed aan doe.
Iemand ervaring met de witte kasten van Begra wat ik hierboven geplaatst had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:59

Ik heb vorig jaar een kast bij zadelkasten.nl gekocht. Heb ook naar die van Begra gekeken. Maar ik had hem op korte termijn nodig en alleen zadelkasten.nl kon zo vlot regelen. Bij de rest was de levertijd echt heel lang.

Heb een econline van 180x65x65. Super fijn formaat! Al mn zooi past er met gemak in (en bovenop :+).

Qua service zijn ze iig echt heel erg goed! Ik werd na bestellen binnen een kwartier opgebeld. Ivm vakantie zou hij het direct gaan regelen. Maar hij wilde even weten of ik de kast daadwerkelijk wilde hebben. Sommige mensen bestellen blijkbaar wel, maar betalen niet omdat ze toch niks meer willen. Maar zo had ik binnen een paar dagen de kast al binnen.