Dozen die vanzelf open gaan? Paardensnoepjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Dozen die vanzelf open gaan? Paardensnoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 17:51

In mijn zadelkast op stal heb ik een grote pot met paardensnoepjes. Nu gebeurd het regelmatig dat die snoepdoos open staat wanneer ik mijn zadelkast open doe, terwijl ik toch echt zeker weet dat ik de snoepdoos goed had afgesloten de dag daarvoor. Dit is de afgelopen weken meerdere keren gebeurd.

Mijn eerste reactie was van he verdorie iemand komt in mijn kast en gebruikt/steelt mijn spullen, maar een stalgenoot kwam met de opmerking dat het zou kunnen komen door de warme temperaturen, dat plastic bakjes dan uit zichzelf open kunnen gaan. Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:53

En muisjes?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:54

Ik heb nog nooit meegemaakt dat plastic bakjes uit zichzelf open gaan door warmte..
Als je geen slot op de kast hebt,dan vermoed ik eerder dat iemand gebruik maakt van de pot snoepjes.

Bootsiebob

Re: Dozen die vanzelf open gaan? Paardensnoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:57

Ik heb ook nog nooit bakjes spontaan zien opengaan...
Of je zou het bakje eens mee naar huis moeten nemen en het ergens neerzetten waar het net zo warm is.
Maar ik vermoed toch muisjes of een persoon die jouw snoepjes steelt.
Of wellicht een heel slim paard dat de zadelkast weet te vinden, open te maken en het dekseltje eraf weet te halen. en dan telkens maar één snoepje nemen natuurlijk en de kast en staldeur weer sluiten, want anders valt het op :D

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:59

een plakbandje aan twee kanten erop plakken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:01

Slot op je kast en kijken of het komende dagen nog steeds gebeurd? Ik heb al jaren plastic bakjes met snoepjes in alle soorten en maten maar die zijn (ondanks de verdwaalde muizen en nieuwsgierig paard) nooit vanzelf opengegaan.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:02

Ik heb het wel al meegemaakt dat plastiek potjes open gaan door de warmte. (lucht zet uit, denk aan een luchtballoneffect :D maar het moet dan echt al heel warm zijn )

Maar kan natuurlijk ook dat als je kast niet op slot is, andere mensen je snoepjes gebruiken :)

Ik denk niet dat muisjes zo rap een goed gesloten deksel open krijgen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 18:04

We hebben op stal van die kleine muisjes (2 cm?) ik weet eigenlijk niet of die sterk genoeg zijn om die doos te openen? Ik heb 1,5 kilo snoepdozen van hippostar (geen kleine doosjes van de welkoop). ik zal eens kijken voor keutels en andere tekenen, ik heb zelf woestijnratten en weet denk ik wel waar ik voor moet kijken. Ga ik doen bedankt voor die tip!

Er zit een slot op de kast, maar iemand die een beetje handig is die kan de kast ook openen met een schroevendraaier (paar schroeven uit de deur en voila de kast is open). Diefstal zou ook best kunnen, daar moet iemand wel wat moeite voor doen maar het is niet onmogelijk. Ik hoop uiteraard op muisjes of magische zelf openende doosjes maar diefstal zit ook wel in mijn achterhoofd, dat vind ik het vervelendste.

Laatst kon een van de kinderen op stal ook allemaal precies opnoemen wat ik voor setjes en spullen in mijn kast had, dat vond ik toen al raar en verdacht dus mijn vermoeden gaat eigenlijk ook naar die richting. Maar ik wil het graag zeker weten voordat ik mensen misschien onterecht ga beschuldigen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:04

Kabouters misschien?

Maar normaal papier kan maar muizen of menselijke kabouters is eigenlijk een logischer verklaring want ik ga ervan uit dat je paarden er niet bijkomen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 18:06

Nee zeker niet, de kast is op slot, de paarden komen wel vlak langs de kast maar dan zouden ze eerst het slot er af moeten krijgen, mijn poetskisten aan de kant moeten duwen (en weer netjes terugzetten) om bij de snoeppot te kunnen komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:07

Ga maar uit van menselijke muizen dan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:08

Ik zou maar eens een nieuw slot op je kast doen want ik ben bang dat er proletarisch gewinkeld wordt bij jou.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 18:10

En ik hoopte nog wel zó op schattige echte muisjes of magische krachten :') Och ik heb nog een pot nepsnoep liggen, ze zien er uit als echte mensensnoepjes maar hebben van die ranzige smaken. Ik denk dat ik die vanavond even op de snoepdoos ga leggen, met een beetje geluk pakken ze voor zichzelf meteen zo'n snoepje en leren ze het meteen af. Dan weten ze ook meteen dat ik ze door heb :Y) :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:10

Een stel schroeven die (ondertussen al een paar keer) in en uit je deur worden gedraaid is te zien.
Een ander slot lijkt me ook beter, ik denk dat iemand een passende sleutel heeft gevonden...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 18:12

Klopt Ibbel, je kan aan de schroeven ook zien dat er mee gerommeld is, dit is toevallig helaas recentelijk nog nodig geweest (de staleigenaar moest in de kasten wezen om extra planken er in te zetten voor ons <3 super lief, en dat had ook mijn goedkeuring toen) Maar ik kan nu niet meer het verschil zien of er wel of niet ingebroken is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:14

Paardensnoepjes even mee naar huis nemen en potje nep mensensnoep neerleggen of zelf maken, bv winegums voldoen of besmeuren met peper of knoflookpoeder. }>

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:16

Briefje erin met 'Betrapt! En nu niet meer doen hè?'

Wel lastig, maar zou een kind weten hoe ze een slot eraf moet schroeven en zo ja, het ook echt doen? Ik hoop voor je dat het de warmte is of magie, maar wel toevallig.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:18

Ik heb het zelf nog nooit gezien.
Btw, je avatar is heeeel irritant hahah, moest even nadenken :+

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:25

Dat mensen echt zoveel moeite doen om paardensnoepjes te jatten. Niets is toch ook meer veilig tegenwoordig, pffffffffff
Die nepsnoepjes zijn wel een goeie haha ~~}>

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:24

misschien een soort van kleurstof erin doen? Wel eentje die niet schadelijk oid is. Maar zo zie je wel meteen welk paard die snoepjes krijgt ;) Of indd hele vieze snoepjes dan zal je ze wel bij de box zien liggen.

Maar ik zou niet weten waarom je allemaal schroefjes zou losdraaien voor paardensnoepjes van een paar euro :')

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:26

Het kan dat als het een plastic doosje is die zacht genoeg is, kan gaan opzetten en open klappen.
Een doosje/potje is niet vacuüm verpakt..

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:20

Zelf zou ik een briefje erop plakken met : Haha, nu heb ik je! En je dan verstoppen op de tijden dat ze altijd komen. Ik denk dat ze schrikken }:) MUAHAHAA

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:48

Scharnierschroeven horen ook niet aan de buitenkant zichtbaar te zijn ;)
Verder heb je schroeven die je maar één kant op kunt draaien; handig tegen inbrekers.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 09:38

Ben gisteren naar stal geweest en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het geen muizen kunnen zijn, er waren geen sporen van muizen.

Ik heb nog een poetskist staan die op slot kan, daar stop ik de snoepdoos voorlopig maar in :) als hij dan open blijft gaan terwijl de boel afgesloten is dan zal het inderdaad de temperatuur wezen, en als hij daarin wel dicht blijft dan weet ik dat het een stalgenoot was.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:45

Telpeva schreef:
Ben gisteren naar stal geweest en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het geen muizen kunnen zijn, er waren geen sporen van muizen.

Ik heb nog een poetskist staan die op slot kan, daar stop ik de snoepdoos voorlopig maar in :) als hij dan open blijft gaan terwijl de boel afgesloten is dan zal het inderdaad de temperatuur wezen, en als hij daarin wel dicht blijft dan weet ik dat het een stalgenoot was.

Hier ook een aantal keer gebeurd :') maar dat waren wel muizen. Heb de snoepemmers nu ook in een dichte oude poetskist en dat werkt een stuk beter. Alleen waren bij mij de volgende dag alle snoepjes steeds weg :\