De titel zegt het al,
Mijn paard springt uit de weide, voordat ik mijn verhaal ga typen laat ik jullie alvast weten dat ik de zoekfunctie al gebruikt heb. Daar zat nog geen oplossing tussen.
Sinds 30 april sta ik met mijn lieftallige Che, een 9 jarige kwpner van 176m, bij een privé stalletje aan huis bij vrienden van mijn vriend.
In mijn ogen een perfecte plek! 5 buiten stalletjes, 2 grote paddocks en 3 landjes ( 1 grote en 2 kleintjes)
Che stond gelijk netjes in de groep, geen gezeur geen gemep. Helemaal top zou je dus denken!
Wel staan er nog 2 net gecastreerde mannen op stal waarvan er 1tje best luidruchtig is en echt nog wel een flinke hengst is.. Die kwamen een paar dagen voordat Che op stal kwam aan op deze stal dus moeten nog net zo wennen als Che.
Toch moet dat ik mijn ogen niet uit maken..
Che heeft immers op alle stallen waar we gestaan hebben altijd buiten gestaan.. En met zelfs lagere omheining dan hier!
De omheining hier is ongeveer 1.15 misschien iets lager misschien iets hoger.. Ongeveer borst hoogte van Che.. Ophogen is denk ik geen optie ( nog niet voorgesteld aan de eigenaar maar er is wel ongeveer zoiets subtiel gezegd )
De paarden krijgen hooi in de paddock
Che springt niet alleen vanuit de paddock naar land maar ook van land naar land en ook van land naar paddock
Che staat volop in training en springen 1x in de week
Er staat altijd stroom op de paddock
Che springt gemiddeld 3 keer per dag over het hek
Wie heeft de gouden tip!!