Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilary schreef:Eerst controleren of er écht genoeg stroom op de draad staat; koop zo'n metertje ( bijvoorbeeld deze).
Staat er genoeg stroom op, maar molt je paard steeds de stroomklokken, zorg dan dat deze ver genoeg weg staan en ook dat de verbindingsdraad van stroomklok naar omheining niet binnen bereik is.
En dan de teletubbie.
edit: behalve de hoeveelheid stroom op de draad is het aantal en de hoogte van de draden ook belangrijk, uiteraard.
denyse2 schreef:Hilary schreef:Eerst controleren of er écht genoeg stroom op de draad staat; koop zo'n metertje ( bijvoorbeeld deze).
Staat er genoeg stroom op, maar molt je paard steeds de stroomklokken, zorg dan dat deze ver genoeg weg staan en ook dat de verbindingsdraad van stroomklok naar omheining niet binnen bereik is.
En dan de teletubbie.
edit: behalve de hoeveelheid stroom op de draad is het aantal en de hoogte van de draden ook belangrijk, uiteraard.
Overal staat stroom op
Ik meet wekelijks alles door.
Zon teletubbie moet ik maar eens proberen die kon ik nog niet
Belle2000 schreef:Idd eens een flinke tik dat hij zich rotschrikt.
Kan hij met die andere paarden spelen? Of verveelt hij zich misschien? Dat zou ook een reden kunnen zijn. Dat jij 1/2 uur per dag iets met hem doet betekent nog 23/22 uur op te vullen. Sommige paarden zijn in voor wat meer actie.
En het hek eng maken? Ballonnen eraan die knappen als hij er onderdoor gaat? Een tuinslang die opeens aangaat als hij een paal omduwt? (Wss te moeilijke ideeën maar dacht er even aan...)
Belle2000 schreef:Idd eens een flinke tik dat hij zich rotschrikt.
Kan hij met die andere paarden spelen? Of verveelt hij zich misschien? Dat zou ook een reden kunnen zijn. Dat jij 1/2 uur per dag iets met hem doet betekent nog 23/22 uur op te vullen. Sommige paarden zijn in voor wat meer actie.
En het hek eng maken? Ballonnen eraan die knappen als hij er onderdoor gaat? Een tuinslang die opeens aangaat als hij een paal omduwt? (Wss te moeilijke ideeën maar dacht er even aan...)
Rambogirl schreef:Ik heb een houdini-Shet helaas.
De enige oplossing voor ons was om heel de wei te onheinen met Heras gaas.
Enorm dure grap, maar de kosten etc. van een eventueel ongeluk zou ik al helemaal niet willen hebben.
tengeltje11 schreef:betere draad(met meer geleiders) en een sterker apparaat.
heel simpel,er staat niet genoeg stroom op je draad om hem binnen te houden.
hoe je het ook draait of keert,daar komt het altijd op neer.
mensen die zo'n uitbreker hebben(ik had er ook eentje),zien dit uitbreekgedrag telkens ophouden als je gewoon zorgt dat er meer stroom op staat.
(en nog een kleintje,een pony die telt om tussen de tikken door de draad te glippen,das een geintje toch???paarden zijn niet dom,maar tellen,no-way hoor,dat denken mensen er vooral bij)
tengeltje11 schreef:elektriciteit heeft geen geur af,dus ook ruiken kan gewoon niet.
daarnaast gaan de schokken zodanig vlug na elkaar dat ze onmogelijk helemaal door de omheining kunnen drammen(en zich dus ook ontdoen van alle draden/linten die ze tegenkomen),in zo'n ettele tel.