Hallo bokkers,
Momenteel zit ik in een lastige situatie waarin ik niet weet wat de beste optie is.
Een kleine situatie schets:
Vanaf februari heb ik mijn pony Tess.
Een bijna jaarling mini pony.
Ze is erg makkelijk en onderdanig en past zich redelijk oké aan.
Wij staan vanaf dag 1 op een pensionstal met maar 4 personen.
Hier vind ik het heel gezellig en Tess is hier echt opgebloeid.
Wij zijn op stal een heel hecht clubje en delen zowat alles met elkaar.
Als ik iets niet weet kan ik altijd hulp vragen en iedereen heeft het beste voor met mij en Tess.
Tess is hier ook echt opgebloeid.
Toen ik haar kocht was ze nogal een suf veulen.
Nu heeft ze hier nog een jaarling vriendje, snachts op stal, veulenbrok en ze zit weer vol energie!
Het is eigenlijk alles wat ik zocht in een stal, dus waarom zou ik hier weg gaan?
Onze stalbaas is zwanger, en is nogal aan het twijfelen of ze wel bij ons op stal wilt blijven.
Nu zegt ze dat ze iets in de buurt zoekt, maar ik ben de enige die op de fiets komt, en ik kan dus praktisch gezien niet zo ver.
Nu mag ik Tess wel meeverhuizen.
Maar ik ga het liefst gewoon elke dag naar mijn pony.
Na lang gezocht te hebben kan ik niet naar een weide voor mijzelf verhuizen omdat alles verhuurt is.
Ik heb deze situatie voorgelegd aan mijn ouders, en mijn vader heeft via een kennis een goede plek gevonden.
Veel dichterbij (handig als ik volgend jaar aan mijn studie begin).
Zekerheid dat ik hier kan blijven.
Het is ook goedkoper.
Waar ik echt mee zit is dat ik niet weg wil van mijn oude stal, hier zitten echt goede vrienden en het is geweldig voor Tess.
Maar ik wil ook niet elke maand zitten of ik kan blijven of niet.
En het werk begint echt op te stapelen omdat stadhouder zwanger is, en ik vaak alleen ben, en dus klusjes moet doen waar ik niet voor kom, en dan minder tijd heb voor mijn knollie.
Voor vragen wat ik met Noortje doe mijn pb is open maar dit gooi ik liever niet op het internet.
Alvast bedankt!