Hallo allemaal, Voor ons project willen we graag weten wat jullie als paardenmensen denken over een bepaalde stelling. De reacties worden allemaal gelezen en uiteindelijk verwerkt in ons verslag.
De stelling luid: Wat vind u beter qua huisvesting? (Denk hierbij aan Paddock paradise, weidegang, uitloopstal, stal met aantal uren per dag buiten, etc)
Zelf zie ik het liefst dat een paard zoveel mogelijk buiten is, maar dit moet wel mogelijk zijn, m.b.t. de hoeveelheid land die je tot je beschikking hebt. Bij ons gaan de paarden 's ochtends in de paddock, daar krijgen ze hooi. 's Middags gaan ze in de wei en in de avond weer in de paddock, om vervolgens 's nachts op stal te staan. Dit vinden wij het prettigst voor onze paarden. Ik zou ze wel langer in de wei willen hebben, maar wij hebben daar te weinig grond voor.
ierusju
Geplaatst: 17-05-16 14:09
Een plek die het meest overeenkomt met de natuurlijke leefomgeving van het paard. Dus er moet de mogelijkheid zijn om ruwvoer te eten, contact met meerdere paarden in een stabiele groep en de mogelijkheid om vrij te bewegen.
Mijn ideale vorm van huisvesting is samen met soortgenoten in een paddock paradise met ruime inloopstal die 24/7 toegankelijk is, onbeperkt ruwvoer dat op diverse plaatsen aangeboden wordt en weidegang naar behoefte. Je hoort wel eens dat paarden blijkbaar niet heel de dag buiten willen staan en op deze manier hebben ze zelf de keuze wanneer ze binnen of buiten willen staan. Naar mijn idee kan een paard nooit teveel buiten staan zolang hij ook toegang heeft tot een inloopstal.
Brainless
Geplaatst: 17-05-16 14:23
Waar het paard zich prettig bij voelt.
"Vroeger" zei ik altijd: zoveel mogelijk buiten. Heb nu een pony die graag binnen staat. Zodra ik haar stal open zet gaat ze binnen staan (hoofd naar buiten); ook terwijl de andere 100 meter verderop in de wei staan te eten. Heb ik de stal dicht (zit nog een overkapping voor waar ze altijd droog kunnen staan/eten) gaat ze met slechter weer (lees: regen/wind) met haar hoofd over de deur naar binnen staan.
Zet ik het stal gedeelte af; gaat ze bij regen/wind lopen langs het draad. Nu staan ze wel 24/7 buiten, maar staat ze het meest onder de overkapping.