Hoi! De wei van mijn haflinger merrie is nogal saai.., ze staat hier in zomer 24/7 buiten en in de winter alleen snachts op stal. ze heeft eigelijk niks anders dan stukje paddock, gras en drinkbak en in avond krijgt ze hooi. Nu wil ik graag meer een natuurlijke stalling maken of iets waarmee ze zich bezig kan houden. Zowiezo vind ik dat ze heel de dag door beschrikking over hooimoet hebben. Dus een plastic bak met hooinetten dr in leek me wel een prima plan. Paaltjes met gaten er in om wortels of appels in te "verstoppen" , en op de ranch waar ik stage loop hebben ze vaak takken liggen in de weides voor hun tanden afte slijpen? Iemand nogmeer ideen?
miesnaom
Geplaatst: 14-05-16 13:21
Een maatje ? Voerbal , soort grote voetbal, of wilgen takken idd, misschien een grote dat ze ook een beetje aan het hout kunnen knabbelen zand om te rollen water bak? Bedoel je zo iets of totaal iets anders haha
Staat je merrie alleen? Dan zou je misschien kunnen overwegen om er een maatje voor haar bij te zoeken. Je hoeft dan niet per se een tweede eigen pony aan te schaffen, maar je kunt ook kijken naar bruikleen of iemand die zijn/haar paard bij jou wil stallen.
Als dit niet mogelijk is kun je misschien kijken naar een speelbal. Mijn jaarling is helemaal gek van ballen en ik zie hem er dan ook geregeld mee spelen. Je zou misschien ook wat wilgentakken neer kunnen legen? Of misschien wat grote, dikke takken waar ze dan mee kan spelen of iets dergelijks.
ChanZFries
Geplaatst: 15-05-16 16:08
Een tweede pony/paard erbij zoals hier boven al gezegd is. Houd er wel even rekening mee dat hij/zij alleen achter moet blijven ivm. rijden etc. Ook zijn wilgentakken misschien een idee? Dit is goed voor de tanden, tegen maagzweren en het is afleiding.
Ze staat in weide naast ander paardje dus ze heeft wel contacte met andere, alleen heeft ze aantal jaren geleden bij vorige eigenaar alleen gestaan & alswe haar met paarden zetten komt ze met wondej terug, achter draad gaat het goed & heeft ze toch contact, indd takken zijn leuk iemand idee waarje die haalt? & een bal voor voer ook leuk jaa , grote bal heb ik geprobeert toen ik er zelf bij was maar vind ze niks aan, ze is al 18 dus zo speels is ze niet meer