Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Bij een zandbodem of een zeer droge bodem is het verstandig om voor extra aarding te zorgen, dieper te aarden of om de speciale Bentonite aardingsmix te gebruiken.
pillow schreef:Waar woon jij dat je last van droogte hebt? 2 cm in de grond is het nog zeiknat. De onderste draad als aarding gebruiken heeft geen nut. Je moet een koperen aardpen slaan die tot het grondwater gaat, dat is vaak wel 3 meter.
GDG schreef:Het fijne weet ik er helaas niet van, maar hier zit de aardedraad op het ijzeren schapengaas. Lijkt een beetje hetzelfde principe als op de onderste draad? Behalve dan dat mijn schapengaas contact maakt met de grond en een omheiningsdraad niet. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het je het moet aanpakken als je het op de onderste draad zou aansluiten.
tamary schreef:GDG schreef:Het fijne weet ik er helaas niet van, maar hier zit de aardedraad op het ijzeren schapengaas. Lijkt een beetje hetzelfde principe als op de onderste draad? Behalve dan dat mijn schapengaas contact maakt met de grond en een omheiningsdraad niet. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het je het moet aanpakken als je het op de onderste draad zou aansluiten.
Dat kan ik proberen, gaas zit hier al grotendeels rondom.
Peachy schreef:Wij hebben een schrikdraad met krammen aan de paal vast gemaakt en daarboven gewoon schrikdraad met ogen enzovoort om en om.
Dan hebben we het aardedraad aan het schrikdraad gemaakt, wat met krammen vastzit, vastgemaakt .