Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liannetje86 schreef:Persoonlijk zou ik mijn pony nooit op een manege willen zetten.
Ook al zou de verzorging gelijk zijn, er zijn wat punten die ik minder "fijn" vindt en ervaren heb toen ik zelf op een manege reed.
- Drukker (hou ik zelf niet van)
- Mensen die dingen doen met je pony omdat ze niet weten dat het een eigen pony is... (manen knippen etc. ooit meegemaakt.) maar dat is natuurlijk vooral als de manegepaarden/eigen paarden door elkaar staan. Maar dan toch "de lieve pony borstelen" met borstels die weet ik veel waar zijn geweest.. (ik ben daarin een zeikerd)
Snap dat het voor je dochter wel leuker is, maar vraag me echt af of het voor de pony beter is. 3 uur naar buiten in de winter vind ik vrij weinig, reageert de pony daar erg op? Niet dat die een stuk drukker gaat worden etc.
dabi1983 schreef:Tuurlijk is het super leuk voor mijn dochter. Maar het moet natuurlijk ook leuk zijn voor de pony... Wil niet dat hij ongelukkig is.
Dus 3 uur per dag buiten is niet te weinig? (Wintermaanden)
L0veMyHorse schreef:Liannetje86 schreef:Persoonlijk zou ik mijn pony nooit op een manege willen zetten.
Ook al zou de verzorging gelijk zijn, er zijn wat punten die ik minder "fijn" vindt en ervaren heb toen ik zelf op een manege reed.
- Drukker (hou ik zelf niet van)
- Mensen die dingen doen met je pony omdat ze niet weten dat het een eigen pony is... (manen knippen etc. ooit meegemaakt.) maar dat is natuurlijk vooral als de manegepaarden/eigen paarden door elkaar staan. Maar dan toch "de lieve pony borstelen" met borstels die weet ik veel waar zijn geweest.. (ik ben daarin een zeikerd)
Snap dat het voor je dochter wel leuker is, maar vraag me echt af of het voor de pony beter is. 3 uur naar buiten in de winter vind ik vrij weinig, reageert de pony daar erg op? Niet dat die een stuk drukker gaat worden etc.
Je kan ook duidelijk aangeven bij de eigenaar/lesgevers en kinderen zelf dat ze niet aan de pony mogen komen, zo geregeld
Zelf zou ik niet naar een manege gaan maar voor een meisje van 10 is een manege geweldig, met vriendinnetjes aan pruttelen met pony's, zo heeft ze uren plezier!
Over die 3 weideuren zou ik inderdaad kijken of er echt niks anders kan