Oeps dan zal ik ze er voorlopig maar niet in zetten. Ja als de hele weide in bloei staat is het een prachtig zicht voor een fotoshoot maar dat is niet het eerste doel van deze extra ha weide.
Lupine wordt ingezaaid als groenbemester. De bedoeling van dit perceel zal zijn geweest onderploegen en opnieuw bebouwen. Ik denk dat je dit dus niet zomaar als weiland kunt gaan gebruiken, maar echt helemaal opnieuw zult moeten laten inzaaien.
Het is in het Duits, maar wel informatief over wat er met je bodem aan de hand is als dit rijkelijk groeit en wat je kunt doen om daar verandering in te brengen.
Maar de plaatselijke loonwerker kan vast ook wel een mengseltje geven waarmee dit spul verdwijnt. Al is dat natuurlijk niet de meest milieuvriendelijke oplossing. En ook geen structurele oplossing. De structurele oplossing is het zorgen voor een goede bodem en het gesloten houden van de graszode.
Ploegen en weer inzaaien is inderdaad ook een overweging waard, maar niet in deze tijd van het jaar. Dat wordt het najaar op z'n vroegst....
Lupine, prachtige plant inderdaad! Je hebt ook zoete lupine, volgens mij is dat ook degene die als groenbemesting wordt gebruikt, en die is niet giftig (worden zelfs vleesvervangers van gemaakt en gewoon gegeten), maar ik zou het risico toch niet nemen want de meeste zijn inderdaad wel giftig.