Hey! Ik sta met mijn paard op een prachtige pensionstalling met een ontzettend leuke acommodatie en leuke mensen. Ik heb het altijd kunnen vinden met de stalbaas, vriendelijke man en kon geen slecht woord over hem kwijt. De laatste tijd begon iedereen wel wat te merken dat hij wat op zijn geld begint te zitten, de groepslessen die door de club worden georganiseerd zijn opgeslagen en ook alle clubleden van buiten af moeten nu voor de buitenpiste ook al 5 euro betalen (vroeger was dit enkel voor de binnenpiste) Nu heb ik enkele maanden geleden al eens een verkeerde rekening gehad. Ik zou zogezegd 6 balen zaagsel hebben genomen wat niet klopte. Op dat moment had ik hier geen bewijs voor dus heb niet moeilijk gedaan en gewoon netjes betaald. Sindsdien heb ik al mijn smsen met de gegevens die ik altijd netjes naar hem doostuur van wat ik precies neem bij gehouden. Eergisteren kreeg ik dan de rekening van april. Er stonden op zijn papiertje 2 zakken eten op, wat weeral niet klopte. Ik had namelijk al 2 zakken genomen in maart. Mijn paard eet 3 zakken op 2 maanden dus dit kon onmogelijk. Ook mijn smsen nagekeken en ja hoor, ik had maar 1 sms gestuurd over een zak eten in april. Ik laat dit aan hem zien, en hij begint hier enorm moeilijk over te doen. Dit was een kant van hem die ik nog nooit had gezien. Hij draaide echt rond de pot om toch maar die 10 euro extra te krijgen. Zijn excuus was dan dat hij in mijn tonnen kijkt en ik geen sms had gestuurd dus er twee had genomen. (Wat dus helemaal niet klopt) om geen wreed te kweken heb ik het toch maar betaald. Hij heeft naar mijn weten echt niet te klagen qua geld. Al zijn stallen zijn gevuld en dan zijn er nog enkele die een paard op de wei hebben, en hij werkt nog full time en zijn vrouw ook. Ik vond dit erg vervelend, voortaan ga ik mijn zakken voer wel ergens anders halen. Maar wou hier toch even mijn ei kwijt en weten wat jullie hiervan vinden.
Dat de mensen van buitenaf voor bakgebruik moeten betalen vind ik niet zo gek. Wel dat je betaald voor iets dat je niet gebruikt en ik zou dat zelf dan ook uit principe weigeren.
Joanne1987
Geplaatst: 05-05-16 14:10
Dat had ik echt niet betaald... Heb je ook goed contact met zijn vrouw? Misschien mankeert ie wel iets inderdaad En ook even informeren bij je stalgenootjes lijkt me slim
Paardennamen
Geplaatst: 05-05-16 14:12
Jij kan niet weten hoe hij zit qua geld
Maar ik zou voet bij stuk houden en alleen betalen wat ik gepakt heb aan voer. Echt niet dat ik meer zou betalen!
mirm
Geplaatst: 05-05-16 14:13
Ik had het net als jij gedaan, betalen en het voortaan elders halen. Krijg je nooit rare verhalen over dat je wanbetaler bent. Wel vervelend hoor...
CalipsoLover
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-16 14:59
Ik wou er gewoon geen wreed om kweken omdat hij hier echt moeilijk om dee, daarom heb ik het gewoon maar betaalt. En ik weet niet goed aan wie, ik heb het al aan iemand gevraagd maar haar vader betaalt altijd dus zij wist er niks over. De rest is allemaal vrij close, dus durf het niet goed te vragen... Straks zouden ze denken dat ik degene ben die niet wilt betalen. Zijn vrouw is niet echt een optie, een helemaal tegenovergesteld koppel, hij is vaak verlegen terwijl zij vaak heel brutaal en soms zelfs onvriendelijk is. En over of ze goed zitten qua geld denk ik wel hoor. Daar heb ik weinig twijfels over. Dat weet ik uit vertrouwde bron
hij zou een fout gemaakt kunnen hebben, gewoon het gesprek aangaan. Ik zou het voer wat je niet gehad hebt niet betalen. Je kunt aantonen wanneer je de laatste zak afgenomen hebt. Hij weet wat je paard krijgt dus makkelijk uit te rekenen of er een zak tussendoor geslipt kan zijn.
Mensen die van buitenaf komen, lijkt mij niet meer dan normaal dat er een vergoeding gevraagd zal worden.
En als jij braaf blijft betalen zal het nog wel vaker voor gaan komen. Zelf voortaan inslaan
piezze
Geplaatst: 06-05-16 11:59
Ik kan me voorstellen dat dit heel verkeerd aanvoelt ts. Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Enige dat ik nog kan toevoegen is dat je gelijk had moeten benoemen dat je er 100% zeker van was dat je de zak niet had afgenomen en dat je echt alleen betaalde om de lieve vrede te behouden en erbij zeggen dat je dit voortaan voorkomt door echt niks meer bij hem te kopen. Misschien dat hij zich dan nog eens achter de oren krabt. In jouw voer tonnen kijken om jou te controleren vind ik echt not done. Je bent klant en geen kind van hem. Ook dat had je gerust kunnen benoemen. Issie helemaal gek.
Zijn excuus was dan dat hij in mijn tonnen kijkt en ik geen sms had gestuurd dus er twee had genomen.
Zei hij nou eigenlijk dat je er gewoon 2 had gepakt en dat hij ze daarom maar op je rekening had gezet? Want als dat zo is zou ik het erger vinden dat k voor dief wordt uitgemaakt
De zakken voer ergens anders halen is nu geen probleem, het vlas is wat anders want moet dan ergens hebben waar ik ze kan zetten, en ik weet niet of het dan duurder is als ik ze elders ga halen. Betaal nu 7 euro per baal. En hij houdt het vlas en het voer aantal bij, als er een weg is en hij geen sms heeft gekregen van iemand dan gaat hij kijken in de stallen en in de voedertonnen. Wat hij nu heeft gedaan is gaan kijken en er gewoon een opgeschreven op mijn rekening zonder dit extra aan mij te vragen. En toen ik dan de smsen liet zien ging hij meteen van "je bent er een vergeten" zonder wel degelijk naar mijn telefoon te kijken. Mijn paard kan toch ook onmogelijk meer eten dan gewoonlijk? Tenzij ik mijn paard heb vetgemest bij wijze van spreken. De manier waarop hij me te lijf ging was echt niet correct. Sinsdien heeft hij ook niks meer tegen mij gezegd.
Oh ja en over de pistes gebruiken voor mensen buitenaf, dat vind ik ook normaal dat ze daarvoor moeten betalen. Nu heb ik het over de clubleden van de stal, die dus degelijk een bedrag betalen om daar te mogen komen rijden en lessen te volgen met hun eigen paard. Vroeger was dit enkel voor de binnenpiste als ze met eigen lesgever kwamen, nu ook op de buitenpiste