Doe het zelf stalling aanbieden, wat voor prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Doe het zelf stalling aanbieden, wat voor prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 20:27

Wij hebben wat stallen over en te veel wei/gras, dus is het idee geopperd om mogelijk stalling aan te bieden voor 2 paarden/pony's. Nu is dit nog een hersenspinsel maar ik ben wel benieuwd wat jullie hier voor zouden betalen als dit aangeboden zou worden?

Betreffen stallen van 3x3 meter met luik naar buiten, poets/wasplaats met koud water, gedeelde zadelkamer, weidegang en een kleine buitenbak. Je kunt hier tevens prima buiten rijden, rustige straat en een stuk natuur voor het huis. Er is 24/7 toezicht.

We willen de stallen dan kaal verhuren. Uitmesten, stal vegen, binnen/buiten zetten, hooi, stro en voer regel je zelf. Voeren is geen probleem, daarnaast regelen wij de mest afvoer en slepen de bak/wei.
Eventueel kunnen wij ook hooi en stro halen, dit zal dan tegen kostprijs zijn plus een kleine toeslag voor het halen (wat zou hiervoor normaal zijn? We haalde vroeger stro met de trailer, ongeveer 20 pakken) hooi en stro kan opgeslagen worden in een lege stal, een jaarvoorraad halen gaat dus niet.

In onze omgeving kost een normale stalling met vergelijkbare faciliteiten rond de 150-165,- per maand (zelf uitmesten). Wat zouden jullie dan over hebben voor wat wij eventueel zouden willen aanbieden?

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:46

Ik zou eens gaan uitrekenen wat het je kost om die overige stallen te hebben staan. Water, licht, afschrijving op de boxen (om ze ooit te kunnen vervangen), onderhoud eraan, dat soort dingen. Dan weet je wat het je kost en wat je ervoor moet vragen om die kosten er uit te halen, en dan wat erbij op tellen voor de voer service en dergelijke.
Daar heb je meer aan dan uit de lucht gegrepen getallen :Y)

Succes! :)

Akshay

Re: Doe het zelf stalling aanbieden, wat voor prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:50

Kost mij 120€ dan heb ik een stal en een omheind stukje onbemest uitgeput land met zeer schaars gras en stromend water. Alle rest komt er nog bij. Zelf voeren, zelf uitmesten, zelf binnen/buiten, zelf voer en stalbedekking kopen.

Verlichte buitenbak (zeer zwaar) en matige uitrijmogelijkheden.

Westen van Brabant is dat

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:03

Wij hebben een soortgelijke stalling, in het Noorden van Drenthe. Onze staleigenaar hoeft er niet op te verdienen, onderhoud het weiland zelf (omheining, mest etc). Uitmesten en diensten draaien als voeren en binnen/buiten zetten moeten we allemaal zelf doen. Vlas en hooi moet ook nog zelf geregeld worden. Wij kunnen dan wel wat meer opslaan, misschien is het handig om te kijken of dat voor jullie ook mogelijk is. Wij kunnen tot 50 pak hooi kwijt en daarnaast nog vlas op zolder (minder makkelijk toegankelijk).

Wij betalen per maand 90 euro. En ja, we zijn ervan op de hoogte dat we hier erg mee boffen ;).

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:05

Wij betalen 135 voor een kale container stal, waar het paard ook naar buiten kan kijken. Wij hebben 1 verlichte buitenbak 20x40 1 buitenbak 20x60 1 kleine binnenbak 15x30? Stapmolen ,weidegang in de zomer (24/7 mag je zelf indelen en zelf buiten/binnenhalen) , 3 paddocks, verlichte longeerpaddock. Het is bij ons wel de gewoonte om hooi en stro bij de staleigenaar te kopen. In de ochtend wordt gevoerd behalve in het weekend. Avond en weekend is een voerrooster, weekend wordt ingevuld en doordeweeks moet je jezelf 1x op de kalender zetten per maand.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:30

boeflover schreef:
Wij hebben wat stallen over en te veel wei/gras, dus is het idee geopperd om mogelijk stalling aan te bieden voor 2 paarden/pony's. Nu is dit nog een hersenspinsel maar ik ben wel benieuwd wat jullie hier voor zouden betalen als dit aangeboden zou worden?

Betreffen stallen van 3x3 meter met luik naar buiten, poets/wasplaats met koud water, gedeelde zadelkamer, weidegang en een kleine buitenbak. Je kunt hier tevens prima buiten rijden, rustige straat en een stuk natuur voor het huis. Er is 24/7 toezicht.

We willen de stallen dan kaal verhuren. Uitmesten, stal vegen, binnen/buiten zetten, hooi, stro en voer regel je zelf. Voeren is geen probleem, daarnaast regelen wij de mest afvoer en slepen de bak/wei.
Eventueel kunnen wij ook hooi en stro halen, dit zal dan tegen kostprijs zijn plus een kleine toeslag voor het halen (wat zou hiervoor normaal zijn? We haalde vroeger stro met de trailer, ongeveer 20 pakken) hooi en stro kan opgeslagen worden in een lege stal, een jaarvoorraad halen gaat dus niet.

In onze omgeving kost een normale stalling met vergelijkbare faciliteiten rond de 150-165,- per maand (zelf uitmesten). Wat zouden jullie dan over hebben voor wat wij eventueel zouden willen aanbieden?

Is dit ook zonder dat hooi/stro erbij inzit? En nog belangrijker: zonder dat er een redelijke opslag bijzit?
Voor mij persoonlijk zou zo'n kleine opslag wel de prijs drukken. Eigen beheer prima, maar elke week/twee weken hooi en stro moeten halen zou voor mij een flink nadeel zijn.

Maar ik begrijp niet goed hoe de situatie is. Jullie hebben zelf ook nog paarden en daarvoor stallen in gebruik? Waar is jullie opslag dan? En jullie laten zelf wel een jaarvoorraad aan hooi/stro komen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:32

kale huur met alles doe het zelf is per stal al snel 75 tot 100 euro. Denk dat je in de Randstad in de buurt van grotere plaatsen al snel (veel) meer kunt vragen. Het prijsverschil met half/volpension moet wel de moeite waard zijn over het algemeen, dus reken eens uit wat de gemiddelde kosten zijn voor ruwvoer en strooisel per maand, trek dat van de gangbare prijs af en eventueel nog iets voor het zelf doen van het werk en dan weet je hoe hoog je ongeveer kunt gaan zitten.

Voor sommigen is Doe het Zelf juist fijner omdat ze slechte ervaringen hebben met pensionstallen die slecht voer of strooisel gebruikten of waar de paarden weinig tot niet buiten konden. Zulke mensen zullen waarschijnlijk wel wat meer over hebben voor een Doe het Zelf stal.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:48

Doe het zelf en ook hooi/stro zelf.
Max 100 euro

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 01:18

Als je uitgaat van 165 ... Bij mij kost brokken al snel 20 pm, hooi 40 pm en stro 10 pm, dan zit je dus op 95. Aangezien jullie geen luxe buitenbak en geen warm water hebben, en er ook zelf gemest en binnen/buiten gezet moet worden zou ik er ook niet meer voor over hebben denk ik.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 05:36

Ik heb graag doe het zelf en zou gaan tot Max 100 voor een fijne plek. Heb nu voor minder geld ook ruwvoer erbij.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 06:19

Wij betalen 115,- voor een vergelijkbare situatie, maar hebben dan wel twee buitenbakken (één verlicht die ook dient als paddock). Voor mij zou het doorslaggevend zijn of ze buiten gezet kunnen worden, dan wil ik wel meer betalen, anders ga ik ook mee tot onder die 100,-. Buitenzetten kost veel extra tijd en als er iemand komt met twee paarden kan diegene dit niet ook verdelen.

Ook zou ik liever het voer via jullie laten kopen. Dit vooral omdat ik verwacht dat je dezelfde opslag gebruikt en verwacht dat het eens strijd gaat worden omdat er teveel ruimte in wordt genomen. Hier kochten we ook zelf alles in, maar zijn we de enige dus alle ruimt is 'van' ons. Overigens komt de fourage handelaar het hier gewoon gratis brengen.