Wij zijn druk bezig met de verbouwing van onze woonboerderij. Nu hebben we een hoek van het oude stal gedeelte 'over'. Een hoek van de woning, alleen van buitenaf in te komen. Geen verwarming wel elektriciteit en geïsoleerd dak. Ideaal voor... en daar gaat de vraag over. Ik zou het leuk vinden er een pony stal van te maken. Maar de andere boxen liggen in de loods. Juist Door de vorige bewoners zo gemaakt om geen stal meer bij het woonhuis te hebben. Dit ivm aantrekkingskracht op insecten/ongedierte. Maar is dit wel zo? Wat zouden jullie doen? Stal van maken, hok voor hond of kippen of als buitenberging gebruiken?
En daar zou dan maar 1 pony staan? Dat lijkt me sowieso geen goed idee. Maar idd, ze maken een hoop herrie 's nachts. Ik zou er lekker een werkplaatsje van maken, of je zadelkamer.
kwita
Geplaatst: 30-04-16 12:58
nee want de urine lucht kan ook doortrekken in de stenen van je huis...dat ruikt niet zo lekker! En het lawaai argument klopt ook, tegenargument is dat je met een beetje geluk ook kan horen wanneer er iets is ( koliek)!
Een nood/ isolatie box kan je daar in maken, maar zou er niet permanent een paard in stallen.
eef_doortje
Geplaatst: 30-04-16 13:10
Ik zou het niet doen ken iemand die dat van ellende door luidruchtige paarden anders heeft gemaakt
senna21
Geplaatst: 30-04-16 13:12
Dat hangt vooral af van waar de stal gesitueerd is. Alleen met een muurtje er tussen zou ik niet doen. Ruimte zo inrichten dat er evt. een noodstal van te maken is, wel.
Maar een enkeke box vind ik ook geen aanrader, dan liever een kippenhok of een andere bestemming geven
evelien_89
Geplaatst: 30-04-16 13:21
zou er een mooie poets/ wasplaats of zadelkamer van maken. Plek voor hoefsmit zodat je daar rustig kan staan zonder moeilijkheden met er langs kunnen in stalgang, minder kans op nageltred van rommel na het beslaan. een rustige plek voor dierenarst bezoek. Opslag plaats voor alle winterdekens in de zomer en andere dekjes en de rest. Alleen die pony alleen vind ik misschien niet ideaal, denk dat die liever bij de andere paarden staat.
Victory-Boy
Geplaatst: 30-04-16 13:29
Wij hadden ook 2 stallen in de deel. Die stonden tegen de buitenmuur aan, dan had je nog een ruim gangpad en dan de tussenmuur waar mijn slaapkamer aan zat. Ik hoorde echt alles wat de pony's deden en heb ze ook wel eens midden in de nacht buiten gezet omdat ik niet kon slapen van de "herrie". Maar je hoort inderdaad ook heel snel als er iets mis is, da's soms wel een voordeel.
Later ben ik verhuisd en had de pony's 24/7 buiten. In situaties dat er midden in de nacht vreemde pony's op mijn terrein liepen en mijn pony's daar (uiteraard) op reageerden werd ik wel wakker, ondanks dat mijn slaapkamer ongeveer 30 meter van de paddock af ligt (en m'n raam dicht). Maar verder kon ik over het algemeen wel lekker slapen.
Als je dus een lichte slaper bent zou ik het eigenlijk niet doen, maar zoals eerder gezegd ... het kan ook juist heel geruststellend werken.
Qua ongedierte: Ja, wij hadden wel last van muizen. Nu hadden wij ook de voeropslag in de deel, daar komen ze natuurlijk graag op af. Ook hooi en stro opslag vinden ze fantastisch, heerlijk nestmateriaal.. Eén pony afscheiden van de anderen zou ik ook niet doen, denk niet dat je hem/haar daar een plezier mee doet.
Sorro
Geplaatst: 30-04-16 13:31
Mijn paarden hebben jaren in de omgebouwde garage/berging gestaan, met een enkelsteensmuurtje tussen de slaapkamer van mijn ouders en de stal. Heb ze nooit gehoord over geluidsoverlast. Vond het zelf wel fijn omdat je zo vanuit je bed direct bij de paarden kon zijn, geen gedoe met aankleden of jassen en laarzen. Inmiddels heb ik wel echte stallen welke een 20 meter van het huis af staan. Maar mocht ik kunnen kiezen dan zou ik ze graag weer " in" huis hebben. Wat betreft hygiene, ik mestte ieder dag uit en mijn paarden staan overdag altijd buiten.