rubber matten tegen de stalwand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juval

rubber matten tegen de stalwand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 10:18

Hallo,
ik heb een paard dat haar benen stuk slaat tegen de achterwand van de stal. Aangezien ik de oorzaak niet weg kan halen dan maar de symptomen bestrijden, dus ik denk aan rubbermatten tegen de wand aan te maken. Ik had ze al gevonden op bosrubber.nl, die lijken me wel afdoende.
Heeft iemand hier ook rubber matten tegen de wand? en hoe heb je die bevestigd?
Op dit moment slaat ze alleen tegen de achterwand (beton) maar ik ben bang dat ze het ook tegen de zijwanden (hout) gaat doen, Zou ik dan dus beter alle 3/4 wanden moeten bekleden?
tegen de voorwand slaat ze (nog) niet maar loopt ze wel haar borst kapot tegen het open gedeelte, daar zoek ik ook nog een oplossing voor.
iemand een idee? zo is mijn voorwand.
Afbeelding

Mevy

Re: rubber matten tegen de stalwand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:02

wij hebben oude transportband tegen de wand geschroefd. Bovenaan, waar de schroef zit, hebben we een aluminium strip gemaakt zodat het netjes afgedekt zit. Werkt prima!
je moet maar eens op marktplaats kijken, zo zijn wij er volgens mij ook aan gekomen. Transportband is ong. 1,20 hoog schat ik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:10

Ja hier ook een stalgenoot met rubber tegen de wand van haar stal. De matten hangen stuk van de muur af om de eerste klappen op te vangen. Als je ze strak tegen de muur hangt heeft het minder dempend effect.
Er zit een balk tegen de muur geschroefd en daarop zit met fikse bouten en ringen de mat tegenaan reken erop dat het heel wat wergt dus neem goede bouten/schroeven.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:17

Wij hebben zowat alle stallen rondom bedekt met rubbermatten, allemaal stukje van de muur af om te dempen. Vergt inderdaad hele goede bouten en moeren. Keer op keer hebben wij ze opnieuw moeten bevestigen omdat baardlief ze toch los kreeg. Uiteindelijk besloten ze te verwijderen aangezien ze toch niet slaat.
Wij hebben geen rubbermatten speciaal voor in stal, maar goedkoop ergens gehaald waar ze het per vierkante meter berekenden. Succes!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 09:32

hey cissy, toevallig, ik had laatst een kaartje van je bij Versluis meegenomen.. zelfde paard heeft ook wat trailerlaad issues.. maar dat gaat nu wel weer redelijk.

flinke balk erachter dus, en goede schroeven. Hoever hangen jullie de mat boven de grond? hoe breed zou ik moeten bestellen? zou 1 meter genoeg zijn?