Mijn paard is een ALLES eter (behalve banaan, ze lust echt geen banaan

Dit heeft geresulteerd in vele en heftige kolieken, tot we na vele onderzoeken achter de oorzaak kwamen; bijzonder veel eten van de bodembedekking. Zowel stro als vlas gaan er als warme broodjes in en ze is door beide al op de kliniek beland.
Sinds november staat mijn paard op dikke rubberen matten.. Dit gaat heel goed, ze heeft nooit meer koliek gehad

Naast de vieze stal en vieze merrie, sloopt ze nu ook ALLES. Haar eigen voerbak, de houten wand, de hoekjes van de rubberen matten, alle slowfeeders gaan er aan (zelfs een sloopproof speciaal voor haar gemaakte slowfeeder van hard rubber heeft ze volledig afgemaakt), alle dekens; ze krijgt zelfs de deken van de buurvrouw eraf en trekt deze door de tralies heen haar eigen stal in met als resultaat dat ook deze volledig afgemaakt is. Ze is alweer begonnen aan de staartflap van de buurvrouw en ik ben bang dat die een deze dagen ook in stal ligt.
Ik wil haar niet tussen 4 dichte muren zetten, dat verdient ze niet en ze is hartstikke sociaal. Daarnaast vindt ze dan wel weer IETS in stal waar ze aan begint, zoals haar eigen deken dus dat is geen oplossing. Haar voer is helemaal aangepast op haar; gevoelig voor koliek, energiek paard, hier de nodige topics al over geopend. Aan het voer gaan we niet meer prutsen, ze krijgt veel hooi maar zelfs als ze hooi + brok + speelbal in stal heeft, gaat ze nog voor vlas als ze de kans krijgt.. Ze neemt gewoon hele happen uit de zak..
Dus nu is mijn vraag.. Bestaat er een onschadelijke bodembedekking?
Liefst een bodembedekking die ze helemaal niet eet, maar ook zaagsel en houtkrullen eet ze.. Dus ik vraag me af of een bodembedekking die zij niet eet, wel bestaat..
Ik ben niet van plan om de hele stal vol te gooien, maar net genoeg om het vocht op te nemen zodat ze niet nat staat/ligt..
Heeft iemand hier ervaring mee of misschien tips?
Alvast bedankt!