Dank je wel. Dit is inderdaad wat ik zoek qua antwoorden, meer antwoorden zijn nog altijd welkom. Het komt in Oudenhoorn te liggen.

Blauw is de sloot. De rode streepjes zijn de ingangen, de onderste moet beschikbaar blijven voor de slootbaggeraars (vandaar dat de track ook minimaal 5 meter moet zijn), het rode vierkant is de schuilstal, die bouwen we tussen de bomen en struiken. De track komt echter voor de bomen/struiken. Er zal deels in de schuilstal en deels in het stuk daarvoor gevoerd worden. Eventueel ook nog een stuk op de track bij bovenste zwarte lijn (einde van ons terrein) als de track tijdelijk in tweeën moet worden gesplitst. Dat is mogelijk aan de orde als de weilanden nog niet bruikbaar zijn. 1 van de paarden kan namelijk (nog?) niet met Victor.

Zo ziet het land er ongeveer uit, de eerste foto is van 2014, de tweede van 2010. Ik heb geen recente foto maar er is sinds de laatste foto geen onderhoud meer gepleegd anders dan de draden nalopen. Hoog tijd voor groot onderhoud dus.
Gras is van ondergeschikt belang. Victor wordt zenuwachtig op stal, één van de andere paarden die er permanent staat krijgt last van maagzweren op bij 20/7 op stal (zelfs met onbeperkt ruwvoer). Terwijl buiten ze wel relaxed en klachtvrij zijn, zelfs op de paddock.
Waterpunt en stroomvoorziening is op het moment wel al aanwezig halverwege de bosjes, min of meer waar de schuilstal komt, maar kan verplaatst worden. Het huis zit rechts van de bosjes, de stallen zitten noordelijk van het huis. Daar is ook het ruwvoer opgeslagen. Ruwvoer gaat onbeperkt gegeven worden uit bakken met netten. Mogelijk gewoon er een baal in. Mogelijk in de schuilstal aan de muur. Boompjes hebben we nog niet over nagedacht, maar in principe is het idee meer gewoon weiland met een baan eromheen zodat de paarden altijd buiten kunnen staan zonder dat het een modderzooi wordt en alles aan gort gelopen wordt en ze toch echt de benen kunnen strekken (wat in de paddock echt niet kan en de bak is gewoon niet altijd handig).
Hopelijk geeft dit wat extra inzicht in wat we zoeken. In extra tips of plannen van andere PP's ben ik zeker ook geïnteresseerd. Als je toevallig een loonwerker weet op voorne-putten die hier ervaring mee heeft ben ik daar ook heel blij mee. Als je wilt knutselen met het plaatje naar wat jij zou doen, ook leuk! Het enige waar echt rekening mee gehouden moet worden is dat de shetten een onderste draadhoogte van maximaal 25cm mogen hebben en Victor juist een bovenste draadhoogte van minimaal 1.60m moet hebben. Dus eventuele heuveltjes en waterkuilen moeten daar wel mee werken. En de slootbaggeraar moet de sloot kunnen doen.