Graasmasker drama verteld door Aidan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Graasmasker drama verteld door Aidan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 10:57

Hoi, ik ben Aidan, Afbeelding

en mijn baas vindt dat ik te dik en ziek wordt. Daar heeft ze best een punt want ik krijg soms gewoon buikpijn en zere voeten.
Wat mijn baasje allemaal al heeft geprobeerd?

- strookbegrazing; dan word ik nog te dik
- apart zetten, ik raak volkomen in paniek en knal dwars overal doorheen
-graaskorf

Afbeelding
De eerste had ik binnen 4 dagen helemaal stuk

Afbeelding

Baasje kocht een nieuwe maar dankzij mijn kleine oortjes had ik die binnen 2 minuten af.

Dus toen kocht ze begin dit jaar een Greenguard, en ondanks heel zielig kijken
Afbeelding
Moest ik die om, maar hé ze noemen me niet voor niets houdini...

Afbeelding

Afbeelding

Dus binnen 5 minuten en met wat hulp van mijn vriendin en een paal was het zo gebeurd.

Toen kreeg mijn baas de tip van een halsband

Afbeelding

Afbeelding

Die heeft ze gemaakt met klittenband voor de veiligheid. Top gedaan, maar natuurlijk geen probleem voor mij

Afbeelding

En nu weet mijn baas het niet meer, ze begint nu over vastnieten, superlijm en schroeven...

Dus ik hoop dat jullie iets diervriendelijkers weten?

mnnkhfsgh

Re: Graasmasker drama verteld door Aidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:59

Ach wat vervelend. Een paddock met een maatje en een slowfeeder is geen optie?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:01

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:03

Goh dit zou mijn verhaal kunnen zijn...ik heb het inmiddels opgegeven, als laatste galoppeerde mijn Welshje met haar Greenguard over de grond en huppekee...hij zat scheef en dat was genoeg voor haar.
Ik volg hier even, misschien komt de gouden tip wel langs :D
En succes met je pony!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:03

OMG _O- _O-

Hier ook zo een, ook een Welsh. Ligt aan het ras. :+

Ik heb het op een gegeven moment opgegeven en ben naar andere huisvesting over gegaan. Dus helaas geen tips. :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 11:04

Sleeper schreef:
Die tweede heb ik ook gehad, maar ook mijn paard was er te slim voor. Nu heb ik al een paar jaar deze en werkt super voor slimme paardjes. http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 326?v=True

De onderste foto's zijn de Greenguard dus ook die werkt niet

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:06

Ik had de Greenguard op een gegeven moment zo strak zitten, dat kon eigenlijk gewoon niet maarja wat moet je? Ze had zelf de oplossing al..gewoon galopperen en met je neus over de grond schuren en ook een Greenguard legt het dan af.. :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:07

Caira schreef:
Sleeper schreef:
Die tweede heb ik ook gehad, maar ook mijn paard was er te slim voor. Nu heb ik al een paar jaar deze en werkt super voor slimme paardjes. http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 326?v=True

De onderste foto's zijn de Greenguard dus ook die werkt niet

Echt? Mijn greenguard ziet er heel anders uit. Veel meer een bakje, op de foto lijkt het een platter bakje. Maar misschien vertekent het :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:12

Herkenbaar, daarom heb ik het opgegeven met die dingen :') halsters gaat altijd af. Hier werkt strookbegrazing wel, maar dan echt een piepklein stukje erbij elke keer. En 5 draden met een flinke klap stroom :') en maar voor lief nemen dat ik hem een enkele keer alsnog stiekem aan de verkeerde kant zie staan in luilekkerland haha

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:15

Is er niet een ander paardje wat ook wat voller is? Anders laat je de groep die wél mag eten voorgrazen en dan jouw pony met een ander maatje "nagrazen" op kleine strookjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:15

En met een speciaal greenguard halster in plaats van zijn gewone halster?

Afbeelding

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 11:17

daar komt het idee van de halsband vandaan, maar ik ben bang dat hij die dan evengoed afkrijgt. Ik ga eens kijken of ik dat halster een dagje kan lenen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:42

Aan zn manen en/of voorpluk vastvlechten?

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:49

Ik heb ook een te dikke houdini. Wat bij mij nog het beste werkt is halster en korf om en dan een pluk van de manen beginnen te vlechten, over het halster heen en dan meevlechten in de voorpluk zodat er een soort bruggetje van een vlecht ontstaat over het halster. 9 van de 10 keer houdt ze hem om :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:52

oh jeetje, ik vind het stiekem zielig :D Met zijn neus in vers groen gras en niet kunnen eten.
ik denk dat er bij dergelijke houdini's geen oplossing is ... paddock met een vriendje geen optie?

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:56

Dat allereerste model hield hij wel om? Daar heb je ook een versie van met een dikkere en stevigere onderkant namelijk, waardoor ze hem minder makkelijk stuk maken.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:01

Ik ken het probleem , mijn ruin heeft ook een grasmasker om van Greenguard en ook een halster met de hals zie foto hier boven maar dat vond hij eng en heeft zijn halster kapot getrokken. Nu loopt hij alleen met grasmasker en halster van greenguard in de weiland en heb de halster goed strak zitten en het blijft nu ook zitten . Mijn paardjes lopen nu samen in de weiland en daarvoor stonden ze ergens anders met meer pony´s erbij en de kleine shetlanders hielpen mijn ruin mee om de grasmasker af te doen.

Mijn ruin ( tinker ) breed gebouwd en snel aanleg om dik te worden loopt sinds een week weer 24/7 buiten op het weiland en ik doe strookbegrazing daar krijgen ze een keer per dag een 1.5 meter ongeveer verse gras bij. Met zijn grasmasker om krijgt bij nu niet heel veel gras binnen en ze kunnen ook niet heel veel gras eten omdat ze maar een kleine stukje per keer bij krijgen . Gelukkig wordt mijn ruin niet dikker.

Ik heb ook nog een andere grasmasker ( bloempot model) maar die krijgt mijn ruin er wel af. Bij de greenguard gelukkig niet.

Wat een gave pony heb je TS.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:05

Ik heb bij mijn Haf in de eerste pluk manen achter haar oren een vlecht met in de voorste streng bovenaan een haarelastiek van mezelf. Aan het kopstuk van het grasmasker heb ik een karabijnhaak die ik dan vastzet aan het elastiekje. Dit blijft goed zitten, terwijl ze daarvoor ook regelmatig met d'r blote neus in het lange gras stond, en in geval van nood knapt dat elastiekje wel.

De Greenguard heeft haar moeder ooit gehad, die was heel handig in erlangs eten. Anderen zagen dat en trokken hem zo strak aan dan hij echt tegen d'r tanden kwam... Ik vind zelf het bloempotmodel iig fijner!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:06

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:09

ik had hetzelfde probleem maar met het greenguardhalster geen last meer,riem van neus naar bakstuk houd de greenguard op zijn plaats,andere ponys staan al spontaan te roepen als ik met greenguardhalster aan kom: Yes we gaan buitenspelen..... *\o/* en mijn pony weet nu: greenguard is de wei op *\o/*

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:12

Hoe lang staat ie op de wei? Hoeveel beweging krijgt ie? Als een korf echt niet blijft zitten mischien korter op de wei, eerst kort laten grazen Door de rest, meer en langere duur beweging geven?

Lastig die dikkies. .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:47

Dan moet hij maar bij mij in de zandbak komen wonen :j .

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:51

Ik heb ook wat problemen met graasmaskers, alleen mn shet heeft zo'n dikke neus dat ze maat mini, shet, pony niet past en bij maat cob is de band achter haar hoofd te lang..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:19

Die hier boven gelinkt wordt, de best friend, is superkwaliteit, krijgt hij echt niet gemakkelijk kapot, heb hem ook.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 15:37

mysa schreef:
Die hier boven gelinkt wordt, de best friend, is superkwaliteit, krijgt hij echt niet gemakkelijk kapot, heb hem ook.

Het gaat niet om het stukmaken Hij heeft hele kleine oortjes dus alles glijdt gewoon af, vlechtje of niet.