Horsehoods (ervaring iemand?!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoran_2004

Horsehoods (ervaring iemand?!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 22:46

Ik vroeg me af of iemand misschien ervaring heeft met horsehoods?

Ik heb er sinds vandaag een.
Die wil ik gebruiken om zomereczeem tegen te gaan. Tevens heb ik ook een rambo sweet itch hoody, maar deze is bijna aan zijn eind, en ik vind het zo'n gedoe voor degene die onze paarden buiten zet met al die sluitingen vastmaken en daarover nog een masker.

Ik vroeg me af of de manen heel blijven als hij deze voor langere tijd op heeft?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:56

Het zijn geen eczeemdekens he.
Bovendien kun je de eczeemdeken gewoon oplaten zodat diegene die jouw dier buiten zet dat niet niet hoeft te doen

Zoran_2004

Re: Horsehoods (ervaring iemand?!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 23:09

Ik weet ook wel dat dit geen eczeemdekens zijn, maar ik wil dat uitproberen of het helpt, en vraag of iemand ervaring met die dekens heeft.in wat voor opzicht dat ook. Bovendien heeft jouw reactie weinig meerwaarde aangezien dit geen antwoord op mijn vraag is. En ik kan mijn paard niet met eczeemdeken en masker en alles op laten staan vind ik zelf.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:22

Ik vond het wel een goed antwoord hoor :j

De rsih is er namelijk voor gemaakt om wel op te laten, de mijne loopt er ook 24/7 mee rond en nog zovele anderen.
Dus is het ten dele een antwoord op je vraag :D

En misschien kun je je vraag ook beter hier stellen
[MD] [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:47

Als jou paard baad heeft hij een eczeem deken, dan moet je die gewoon oplaten. Anders helpt het helemaal niet.
Ze zijn ervoor gemaakt, ademt en is ook *in begin zeker* nog een beetje waterdicht.
Zo'n horse hoods ? zou dan wel vriendelijk zijn.? ??
Als deze draait voorop het hoofd, ziet je paard helemaal niks meer. Levensgevaarlijk.
Die zijn alleen als je bv op show gaat en je paard moet uurtje of wat schoon blijven.
Zelfs dan zou ik ze niet gebruiken.

Zoran_2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 08:30

ellepel schreef:
Ik vond het wel een goed antwoord hoor :j

De rsih is er namelijk voor gemaakt om wel op te laten, de mijne loopt er ook 24/7 mee rond en nog zovele anderen.
Dus is het ten dele een antwoord op je vraag :D

En misschien kun je je vraag ook beter hier stellen
[MD] [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Haha ja klopt, maar dat zei je er niet bij ;-)

En ik denk dat het daar niet gepast is.. Mijn vraag gaat niet over zomereczeem, maar over de ervaring die mensen hebben met horsehoods.

Wil er achter komen of de manen heel blijven tijdens het gebruik
Laatst bijgewerkt door Zoran_2004 op 20-04-16 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoran_2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 08:35

Marjo89 schreef:
Als jou paard baad heeft hij een eczeem deken, dan moet je die gewoon oplaten. Anders helpt het helemaal niet.
Ze zijn ervoor gemaakt, ademt en is ook *in begin zeker* nog een beetje waterdicht.
Zo'n horse hoods ? zou dan wel vriendelijk zijn.? ??
Als deze draait voorop het hoofd, ziet je paard helemaal niks meer. Levensgevaarlijk.
Die zijn alleen als je bv op show gaat en je paard moet uurtje of wat schoon blijven.
Zelfs dan zou ik ze niet gebruiken.

Weet niet of je het rambo eczeemdeken kent? Maar die ademt echt niet hoor?! De horsehood schuift niet, is op maat gemaakt en past perfect! Dus daar hoef ik niet bang voor de zijn.

Vraag eigenlijk alleen om ervaringen, niet of ik hem wel of niet op moet doen...

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:37

Ik heb heb ook één zomer een hood gebruikt. Maar mijn ervaring is toch dat het heel warm wordt onder de hood. Tenminste mijn paard had nogal wat last van het zweten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:40

Ik zou het niet doen, de stof is zeker als het warm is niet ademend genoeg. Verder rekt het altijd wel wat op en dan gaat hij schuiven. En daarbij is het niet gemaakt als eczeem product.

Ik gebruik ze voor als hij net gewassen is en de trailer op moet. Of voor een kostuum met een show. Hij is niet geschikt als eczeem deken. Hij is bedoeld voor het schoonhouden van paarden of als kostuum met een show. Wat je ook veel op hun Facebook voorbij ziet komen.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:29

Het hangt heel erg van het materiaal af. "gewone" hoods worden meestal niet gebruikt zoals jij dat wil doen.

Wel is er een merk Snuggy hoods die een speciale variant heeft voor zomereczeem. Deze is niet te warm, droogt snel, en blijft bij de juiste maat goed zitten. Onze vos met eczeem heeft deze ook, en afgelopen jaar langere tijd opgehad. Door de gladde binnenvoering geen manen kwijt.

Maar wat is er nou zo vreselijk aan je paard inpakken tegen de eczeem?? Hevige jeuk kan een vreselijke nachtmerrie zijn. Als je dat kunt voorkomen door gepast in te pakken is toch alleen maar fijn voor je paard? Eczeem dekens/fijnmazige dekens zijn gemaakt om juist veel gedragen te worden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:26

Deze hoodies worden in de westernsport veel gebruikt. Inderdaad om paard schoon te houden voor wedstrijd of de fleece uitvoering voor de koudere dagen.
Zijn wel van dunne stof (badpak stof zeg maar) dus of ze voldoen als eczeem deken geen idee. Ene paard houdt manen wel heel en de ander niet. Ze gaan er wel goed plat van liggen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:56

Horsehoods heb ik geen ervaring mee... maar kijk anders eens naar snuggyhoods, (brits bedrijfje)
Die hebben een eczeemdeken lijn die ik nog steeds de beste vind die ik heb gebruikt.
Ja het is weer 200 euro voor een deken(2 delig, halsdeken en lichaamsdeken) maar de pasvorm is geweldig , weinig sluitingen en de kwaliteit is super.
Mijn boett (ook niet de minste) was na een paar jaar erg slecht. De snuggy was na 2 jaar nog als nieuw toen ik mijn toenmalige paard verkocht

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:47

Horzehoods (Dat merk dan), worden vaker gebruikt bij paarden met eczeem etc :j Kijk even op de Facebook Horzehoods LTD Nederland. Is dezelfde stof als de stof van een eczeemdeken..

Heb ze zelf ook, maar niet voor eczemers ofzo :)