Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knuffeldier schreef:Als pension niet veel veel verschilt van weide lijkt me dat een goede optie.
Optie 1 heeft wel als nadeel dat als je ruin is ingereden dat je het zelfde probleem houd en dat dan je oudere paard alleen staat.
En een optie 4: er een shet of iets kleins bijnemen zodat er altijd 2 achterblijven.
savieralover schreef:ik zou lekker alle 3 verplaatsen. paard gaat er echt niet slechter van worden als ie 1 a 2 uurtjes alleen staat. meteen een goeie oefening. straks heb je nog een paard waar je nergens mee naar toe kan in je eentje
nicolassss schreef:savieralover schreef:ik zou lekker alle 3 verplaatsen. paard gaat er echt niet slechter van worden als ie 1 a 2 uurtjes alleen staat. meteen een goeie oefening. straks heb je nog een paard waar je nergens mee naar toe kan in je eentje
1 a 2 uurtjes ala. Maar ik ga rustig op buitenritten met een pauze onderweg. Dat we een 4 a 5 uur weg zijn.
Uiteraard niet dagelijks! Maar is dit niet schadelijk voor een jong paard?
KimD schreef:5000m2 is niet groot, ik zou er goed over nadenken hoe je dit gaat indelen. Het belangrijkste is dat er een schuilgelegenheid komt die je kunt verplaatsen, als een naar een mobiele stal gekeken? Enkel bomen is niet te doen, een paard moet wel de mogelijkheid hebben om beschut te kunnen gaan staan.
Daarnaast zou ik er zeker geen vier paarden opzetten, als het nou twee paarden en twee mini's waren geweest had ik het wel gedaan, die leven van lucht. De optie met vriendin zou bij mij sowieso afvallen.
Ook moet je iets gaan realiseren waar je hooi kunt opslaan, en vrij veel voor drie paarden. Je zal op kort termijn al moeten gaan bijvoeren. Is dat wel rendabel met de prijs die je nu in pension betaald?
Want dan krijg je ook de kosten van omheining en dergelijke erbij. Mocht je voor een container kiezen wat betreft opslag bel even met de verzekering wat er voor slot op moet, de meeste dekken een container zonder speciale sloten niet voor diefstal of vandalisme.