Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hilary schreef:Ooit voerde ik mijn pony uit een lage vierkante bak (stevig plastic). Was handig omdat ze nat hooi kreeg en ik een plakje kon laten uitlekken in die bak (zaten gaatjes onderin). Als ik de bak in haar (uitloop)stalletje zette, nam ze een hap en zwiepte ze daarna met haar neus door de bak om onderop te beginnen. Een hogere bak hielp niet, ze maakte gewoon haar zwiep wat groter
bigone schreef:Als het puur gaat om het tegen gaan van verspilling dan kun je beter een investeren in een goed hooinet, fijnmazig zodat hij er langer over doet. Maar hoe doe je het buiten?? Of staat je paard echt elke dag zoveel op stal.
ikkebenhier schreef:Bedankt voor de reacties al!
Het moet zeker geen slow feeder zijn. ik wil vooral dat hij de hele dag (onbeperkt) kan eten.
Als ik het op de grond doe, gooit hij het vaak naar buiten over de deur (hooi ligt naast de deur) of hij trekt het open waardoor het overal ligt. Ze krijgen 2 keer per dag een hele grote berg hooi, waardoor hij er mee gaat klooien. Meerdere keren kleinere porties geven is niet echt een optie.
Dus ik dacht: bak vol gooien en hij kan de hele dag voort en knoeit er waarschijnlijk minder mee.
De box is groot genoeg.
En zelf iets maken in hout ofzo, zie ik niet zitten. Kan misschien ook gevaarlijk zijn in hout.
. Als je zorgt dat er geen scherpe randen aan zitten is er niks aan de hand.