Shetlander stal maken van paardenstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mpijnappel

Shetlander stal maken van paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 17:57

Hoi,

Wie kan mij helpen? Ik heb 2 paardenstallen voor grote paarden. Binnenkort komt er een shetlander in 1 van de grote stallen, hoe kan ik een stal ombouwen voor een shetlander?
De planken waaruit de box is opgebouwd bestaat uit kunststof planken, die kan ik doormidden zagen en een profiel eromheen maken zodat de doorkijk lager is.
Misschien heeft iemand anders andere ideeën?

Groeten Mandy

antje_vip

Re: Shetlander stal maken van paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:03

De voerbak moet wellicht ook lager :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:25

In de deur kun je misschien een kijkgaatje maken zodat zijn hoofd er door past. Dus in het midden een gat maken en niet de deur zelf lager maken. Als je weer eens een groot paard in die stal zet is een gat makkelijker gedicht dan een verlaagde deur.
Zoiets dus
Afbeelding
Voer kun je gewoon in een rubber bak op de grond geven. Water moet wel op de juiste hoogte bereikbaar zijn.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:04

Een wand uit de stal halen en een uitloopje naar buiten maken?

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:14

Wat bij die kunststof planken makkelijk kan is een aantal planken door midden doen zodat er op een breedte van 5/6 planken (net wat je zelf wil) een 'luikje' te maken. Later kun je dit inderdaad makkelijk dichtmaken of nieuwe planken erin. Let wel goed op scherpe radjes

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:17

Afbeelding
Ja is t echt nodig het aan passen? Ik heb hier een stal net als ieder ander op stal. Mijn stal is 5 meter lang. Ik heb een slowfeeder, een specikuip voor water, en een verlaagde voerbak. En dan een lagere deur erin en dan ben je klaar toch?
Ik heb nog geen lagere deur maar mijn pony staat de hele dag buiten, en als ze op stal komt is het eten en rusten (nachtrust)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:21

Soms is van een staldeur de bovendeur kleiner dan de onderdeur, de onderdeur als bovendeur en de bovendeur als onderdeur en je hebt een lagere wand zonder iets te moeten verzagen. Is eenvoudig weer om te draaien als je de boel weer in oude staat wilt herstellen :)

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:22

Ik zag vandaag volgens mij hier ergens op bokt ook een foto van een stal waar het raampje te hoog was voor de shetlander, dus toen hadden ze een soort plateautjes trap erin gemaakt zodat hij daarop kon lopen en zo toch door het raampje kon kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:32

Afbeelding

En zoiets? Staleigenaren heb de planken van de oude deur er in zijn geheel uitgehaald en daar voor in de plaats een halve deur gemaakt, MiniMe maakt er nog elke dag op haar eigenwijze arrogante wijze gebruik van... :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:16

__Suzanne__ schreef:
Soms is van een staldeur de bovendeur kleiner dan de onderdeur, de onderdeur als bovendeur en de bovendeur als onderdeur en je hebt een lagere wand zonder iets te moeten verzagen. Is eenvoudig weer om te draaien als je de boel weer in oude staat wilt herstellen :)

Meestal zitten de scharnieren niet op dezelfde afstand en past dit dus niet.

mpijnappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 10:13

Tnx allemaal! Het idee van DubbelDun en ohjahjoh6 is wat ik ook in gedachten heb. Nou nog een profieltje zoeken zodat ik het netjes kan afwerken.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:31

DubbelDun schreef:
__Suzanne__ schreef:

Meestal zitten de scharnieren niet op dezelfde afstand en past dit dus niet.

Klopt, maar is makkelijker te herstellen dan en doorgezaagde deur ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:33

Oh die kleintjes over die deuren is echt fantastisch! Vooral de laatste foto is geplaatst is. :') _O-