Naald en draad voor lange manen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ragus_tommy

Naald en draad voor lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 12:02

Hoi bokkers,
Over een tijdje heb ik een wedstrijd en het leek me leuk om in plaats van een hengstenvlecht allemaal knotjes te maken. Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd met elastiekjes, maar dat lukte niet echt goed omdat mijn paard best wel lange maken heeft (maar helemaal niet dik). De knotjes zagen er best wel mislukt uit en leken op rare strikjes :') . Bij de lange plukken bij zijn manen moest ik de vlechtjes een paar keer dubbelvouwen om op een mooie knot te komen.
Nu dacht ik dat het misschien makkelijker en mooier is om dit met naald en draad te doen.
Hier is een (hele elegante) foto van hem: Afbeelding
Wat zouden jullie doen? Met naald en draad knotten of een (zielig dunne) hengstenvlecht maken?
Groetjes, ragus_tommy

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:11

Dit filmpje staat nog in mn collectie vlecht-filmpjes.(nee, ik heb filmpje niet zelf gemaakt, en ook vlecht niet uitgeprobeerd..)
Misschien is dit wat?

ragus_tommy

Re: Naald en draad voor lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 13:21

siskeh Wow wat een leuke vlecht! Deze ga ik zeker uitproberen :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:42

Ben benieuwd of het lukt!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:40

mijn pony heeft hele dikke korte manen en op stal snapt niemand hoe ik knotjes kan maken :') , maar met naald en draad zien ze er super uit! Dus je zou kunnen kijken naar draad wat plakkerig is zo blijven alle plukjes goed vast zitten :j

horsebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:17

Ben altijd bang met naald en draad dat ik mijn paard per ongeluk prik ofzo als ze ineens druk gaat doen met haar hoofd. Dus altijd nog maar voor elastiekjes gegaan.