Half pension, prijzen en kwaliteit van je stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Half pension, prijzen en kwaliteit van je stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 18:04

Ik wou graag even een topic maken omdat ik de laatste tijd merk dat mijn kosten van mijn stal en paard wat oplopen. Hier en daar heb je natuurlijk wel eens een duurdere maand. Nu was het wel heel duur. Mijn stal is met 10 euro opgeslagen. Ik wil eigenlijk wel eens weten wat andere zoal betalen voor een half pension met ongeveer dezelfde kwaliteiten. Of ik nu te veel betaal of goed zit etc. (Dit is mijn eerste stal)
Ik sta op een leuke privé stalling met een leuke groep en vele voordelen. De accommodatie is er heel fijn, laat ik even alles opnoemen en wat mijn half pension/accommodatie inhoudt:
-Ruime binnenpiste
-Grote buitenpiste
-Solarium
-Binnenstal
-Weide alleen of per 2 paarden
-Wasplaats met warm water
-Bos met wandelroute
-Hooi à volonté
-S'ochtends eten geven + buiten zetten

Wat ik dus nog moet kopen/doen:
-Zaagsel (ongeveer 1 baal per week)
-Krachtvoer (1,5 zak per maand)
-Uitmesten
-Avond binnen zetten + eten geven

Mijn half pension kost 190 euro, met alles dat ik er nog bij moet kopen van zaagsel en eten ligt dit tussen de 240 en 250 euro per maand. Ik zou dus gewoon heel graag eens weten of ik goed zit of niet en wat jullie voordelen of nadelen zijn.

Zoe_97

Re: Half pension, prijzen en kwaliteit van je stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:06

ik betaal (in een afgelegen gebied in België) vanaf volgende maand all in 220 (volpensionn). Momenteel sta ik nog op een doe het zelf stal iets ichterbij en betaal ik 120 inclusief hooi en vlas. maardus exclusief eten, mesten...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 18:13

Zoe_97 schreef:
ik betaal (in een afgelegen gebied in België) vanaf volgende maand all in 220 (volpensionn). Momenteel sta ik nog op een doe het zelf stal iets ichterbij en betaal ik 120 inclusief hooi en vlas. maardus exclusief eten, mesten...

En wat houdt het in bij jou van accommodatie? Want dat is wel een stuk goedkoper als bij ons. Ik zou ook niet weten of ik gewoon totaal niet bespaar ofso. Ik woon ook in België, in Waasland, weet niet of de prijzen vast hangen met een omgeving...

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:20

Meid, wees maar blij met zo'n bedrag want bij ons in de omgeving kom je volpension zonder binnenbak al zeker rond de 250€ uit! Je hebt alles tot je beschikking, alleen het zelf uitmesten is wel een beetje vervelend! Met binnenbak All-in ben je hier zeker €350 kwijt per maand!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:21

Ik ben niet bekend met de prijzen in België, maar ik vind het een hele nette prijs voor wat je ervoor krijgt! Hier in de omgeving (Betuwe) betaal je voor de meeste stallen met binnenbak gemiddeld 250 euro pm (zelf buiten zetten en mesten). Zelf sta ik op een privé stalling van vrienden van ons, volpension betaal ik 185 euro per maand en wij hebben alleen een buitenbak. Die is overigens wel altijd te rijden! Maar wij hebben hier in de buurt bijvoorbeeld geen bos of uitrijmogelijkheden, op de polder na.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:23

Het ligt er enorm aan in welk gebied je Zit, randstad zijn deze bedragen spotgoedkoop.
Friesland bv is dat weer normaal tot duur

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 18:30

Ghostattack schreef:
Ik ben niet bekend met de prijzen in België, maar ik vind het een hele nette prijs voor wat je ervoor krijgt! Hier in de omgeving (Betuwe) betaal je voor de meeste stallen met binnenbak gemiddeld 250 euro pm (zelf buiten zetten en mesten). Zelf sta ik op een privé stalling van vrienden van ons, volpension betaal ik 185 euro per maand en wij hebben alleen een buitenbak. Die is overigens wel altijd te rijden! Maar wij hebben hier in de buurt bijvoorbeeld geen bos of uitrijmogelijkheden, op de polder na.

Natuurlijk heb ik op het begin wel wat uitgekeken naar stallen, om de hoek is er een stal die een stuk goedkoper is maar qua kwaliteit wel minder is. Jammer genoeg zijn er weinig stallen bij mij in de buurt dus ik moet sowieso een kwartier met de auto. (Woon in het centrum van de stad) Maar ik had dus eigenlijk geen idee of ik goed zit met deze prijs of niet

Gladijs schreef:
Meid, wees maar blij met zo'n bedrag want bij ons in de omgeving kom je volpension zonder binnenbak al zeker rond de 250€ uit! Je hebt alles tot je beschikking, alleen het zelf uitmesten is wel een beetje vervelend! Met binnenbak All-in ben je hier zeker €350 kwijt per maand!

Ik doe halfpension, maar wil sowieso geen volpension :D Maar de locatie ligt dus sowieso wel een beetje van de prijs af…

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:30

ik wou net zeggen, ik woon in de randstad en betaal 250 per maand.. heb een buitenbak (20x60) paddock (15x30) weide gang en een ruime box, 3x per dag hooi en 2x per dag worden er brokken gevoerd.
Mesten en buiten zetten moeten we zelf doen :)

Stal met binnenbak ga je hier al snel naar de 350-400 euro.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:33

Ik betaal 250 voor mijn stal.
Daar zit bij,

6 dagen per week binnen en buiten zetten,
2 buiten banen,
2 longeer bakken ,
Stapmolen,
Stro of vlas.
Hooi
En in de zomer weidegang , mag alleen overdag of dag en nacht.
Wasplaats met warm en koud water.

Ik moet alleen zelf krachtvoer aanschaffen en op zon en feestdagen mijn paard zelf binnen en buiten zetten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:37

CalipsoLover schreef:
Zoe_97 schreef:

En wat houdt het in bij jou van accommodatie? Want dat is wel een stuk goedkoper als bij ons. Ik zou ook niet weten of ik gewoon totaal niet bespaar ofso. Ik woon ook in België, in Waasland, weet niet of de prijzen vast hangen met een omgeving...

bij mijn nieuwe stal iser geen piste, maar op 500 meter ene piste waar je voor 100 euro per jaar altijd gebruik van kan maken en 2 lessen per week mee mag rijden. de stallen zijn enorm rum met biobed en automatische drinkbak. Bij daglicht staan ze buiten op 5 ha met ene kudde van 7 paarden. voer krijgen ze een kruidenmusli, spelt en voerdroog 2x per dag. uitmesten wordt gedaan, net zoals binnen of buitne zetten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:42

De prijzen in belgie verschillen erg veel van locatie/stal tot stal.
Hier in de buurt (west vlaanderen) vragen ze tussen de 220 euro voor volpension (geen binnenpiste) tot 450 euro voor volpension (met binnenpiste) en alles ertussen.

Voor halfpension vind ik tegen de 250 euro wel duur (vooral omdat je zelf moet uitmesten), maar als het betaalbaar is voor jouw en je paard komt ook in de winter buiten, dan zou ik er vlug blijven.

Ikzelf sta op een doe het zelf stal voor 90 euro per lege box. Je moet zelf hooi, stro en eten aankopen en met de andere gebruikers een roulatiesysteem kwa voeren, buitenzetten en uitmesten volgen.
Er is wel een grote goede buitenpiste aanwezig, maar geen binnenpiste.

Ik heb geluk, ik heb een grote schuilstal gekregen met betonplateau en paddock, en 1 hectare weide voor mijn twee paarden. Kort daarna is er nog iemand gekomen met een trekpaard die zijn eigen stuk weide gekregen heeft, en we hebben besloten ze alledrie samen te zetten, zo kunnen we het werk een beetje delen en hebben we in de zomer uiteindelijk meer gras.
In de zomer ben ik dan 180 kwijt voor 2 paarden, in de winter loopt dit op naar 400 voor twee paarden.
Gemiddeld is dit een 150 € per paard per maand.
Hiervoor doe ik in principe wel alles zelf, gelukkig heb ik grote slowfeeders dus hoef ik maar een keer per dag langs om uit te mesten en te voeren. En geen binnenpiste.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 18:44

Hier verschilt het ook nog wat :')
Wel als dit misschien kan helpen of met sommige te vergelijken is, ik woon:
Oost-Vlaanderen, waasland. In de stad, mijn paard staat juist buiten de stad.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:58

Hier 185 en dan heb je:
- binnen/buiten zetten.
- eten geven
- uitmesten
- binnen en buiten stallen.
- wasplaats met warm water.
- wei alleen of met 2.
- 20x60 buitenbaan.
-stro
- hooi.
- goede zadelkamer.

Wat we zelf moeten kopen is het eten. Dan is ong 1,5 zak per maand. Dus totaal een kleine 200 euro per maand.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:01

Bij de goedkoopste betaal je hier zo'n 270 euro voor alles wat jij noemt, TS. Wil je er service bij, zoals uitmesten, buiten zetten of in de stapmolen, extra vlas/stro (je krijgt maar 2 kleine pakjes per week), etc. dan betaal je vele malen meer. En nogmaals, dat is dan de goedkoopste hier. Over de duurste praat ik maar even niet, want daar ben je sowieso verplicht om ook nog eens wekelijks betaald te lessen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:06

Ik betaal €140

Dit is elke dag binnen buiten zetten,
brok en hooi geven 2x per dag hooi vaker.
buiten bak die goed onderhouden is
longeercirkel
Weiden per paard of 2
n een mooi bos

Extra kosten,
extra hooi €5/ klein baaltje
zak grasbrok €9
Supplementen per maand nog €30

Ik ben hier meer dan tevreden mee.