Ongeverfde balken niet goed te zien?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RosavDijk

Ongeverfde balken niet goed te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:52

Hoi,
Ik ga binnenkort 6 balken halen om op de grond mee te trainen, dus vooral balkjes draven, figuurtjes er over rijden etc. Springen was ik niet echt van plan, hooguit een beetje vrijspringen maar niet hoger dan 50 cm. Nu had ik mooie, houten balken gevonden. Deze zijn echter ongeverfd, ik vind dit er mooier uitzien dan die felgekleurde balken, dus wilde ze graag zo houden. Ik vroeg me hierbij alleen af of de paarden de balken dan wel goed kunnen zien. Is verven echt hard nodig, of zien ze ze goed genoeg als ze gewoon houtkleurig zijn (ze komen in het zand te liggen).
Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Ongeverfde balken niet goed te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:54

Je zou ze wit kunnen verven.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:55

Mijn ervaring is dat ze inderdaad minder goed zichtbaar zijn. Je kunt ze prima gebruiken, dat doen wij ook hier, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een kleurtje. De paarden hier willen nog wel eens over de balken struikelen als ze even twee seconden niet opletten := Over het algemeen gaat het wel gewoon goed!

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn onze balken trouwens, zijn gewoon weidepalen :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:59

Die potjes... :') :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:01

Ikea heeft oplossingen voor alles :D

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:08

Bomen zien ze ook.

RosavDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 23:00

Dank jullie wel! Dan ga ik het denk ik gewoon proberen, als ze echt veel struikelen kan ik ze altijd nog verven.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:02

Denk dat dat wel meevalt. Bij cross/eventing zijn de hindernissen ook niet wit of in een opvallende kleur.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:03

Chasey schreef:
Die potjes... :') :')

Werkt echt heel leuk! Ook als hoekantiafsnijbaken en om een parcoursje uit te zetten om omheen te gaan. Geen barrel-race maar een potti-race :P

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:16

Wij hadden 1 hindernis die donker gebeitst was en dus een stuk donkerder was dan het zand. Die zagen ze ook perfect als de balkjes op de grond lagen. Dan heb je wel nog de rustige look van hout, maar iets meer zichtbaar.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:30

Wij hebben op stal 1 naturel kleurige hindernis, die valt aardig weg tegen de zandgrond en ik merk dat mijn paard daar wat onzeker van wordt, hoog springt.
Net of ze het niet goed in kan schatten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:35

Ik spring op de wei, dus dan ziet hij prima het contrast tussen hout en groen. Op zand zou ik wel ze voorzien van een kleurtje.

Die potjes, wat een geniaal idee ook :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:05

Ik heb een deel geverfd en een aantalniet. De niet geverfde zijn veel zwaarder dan de geverfde. Zuigen volgens mij meer water op

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:09

In de derby staat het altijd vol met hindernissen in naturelkleur. Elk paard reageert er anders op.
Je zou ze ook kunnen branden voor een mooier effect en net iets meer contrast.

Julia_Boer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:20

Voor de training gebruik ik zelf balken die ooit geverfd waren... maar nu is de verf er af en het paard waar ik mee spring heeft er totaal geen moeite mee. En wat de andere net ook al zeiden bij eventing zij de hindernissen ook niet opvallend. :D

RosavDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 20:38

Ik denk dat het dan vooral even afwachten wordt. Ik was niet van plan om echt hoog te gaan springen, hooguit een huppeltje bij het vrijspringen. Ik kan op het paard niet meer rijden, dus werk alleen vanaf de grond. Ze sloft heel erg, heeft weinig bespiering en niet zo'n goede conditie, dus de balkjes zijn vooral voor afwisseling en om ons beiden goed oplettend te houden. Ik ben nu vooral zo veel mogelijk patroontjes aan het zoeken om de balkjes neer te leggen en figuurtjes te rijden.
Ik hoop dat ze niet struikelt over de balken, want de balken zijn geïmpregneerd (bewerkt tegen rot), en daardoor volgens mij erg lastig te verven.
Bedankt voor jullie reacties!