pension stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vriendje30

pension stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:18

HeeyHeeey

Ik heb nu mijn paard in Pension stalling gezet. had met deze mensen afgesproken dat hij elke dag buiten kwam.
helaas is dit 9 van de 10 niet het geval, ik heb dit meerde keren aangegeven. en hun beweren dan dat hij wel dagelijks buiten komt? maar als ik dan kom of een vriendin rijd er3 x daags voor werk langs
staat er geen paard buiten. als ik kom om te mesten kom hij buiten omdat ik het dan zelf doe. ik ga nu al steeds voor mijn werk uit naar hem toe om te zorgen dat hij eten krijgt en buiten komt!

wat kan ik hier nu het beste aan doen?? zit echt met mijn handen is het haar het is mijn beste vriendje mijn maatje mijn alles.. hij wordt er zo niet gelukkiger op en ik ook niet
ben hard op zoek naar een andere plek maar hier ligt het niet zo voor het oprapen.

Calanddra

Re: pension stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:23

Toch een andere stal zoeken :) in welke regio zoek je?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:26

Ik zou dan toch ook een andere stal zoeken.
Als ze met heel slecht weer binnen blijven kan ik begrijpen. een dag langer ook om de wei te sparen. Doen wij ook wel. Maar om nou helemaal niet buiten te komen//
Staan er meer pension paarden? wat vind dan de rest er van?

vriendje30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:37

Donna89 schreef:
Ik zou dan toch ook een andere stal zoeken.
Als ze met heel slecht weer binnen blijven kan ik begrijpen. een dag langer ook om de wei te sparen. Doen wij ook wel. Maar om nou helemaal niet buiten te komen//
Staan er meer pension paarden? wat vind dan de rest er van?

de rest zijn er niet zo veel en die rijden elke dag. is een jong meisje dus die kijkt er niet echt naar om.
en ik wel. ik wil graag dat mijn paard er goed bij staat zijn eten krijgt. lekker buiten in de bak of wei komt.

vriendje30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:42

Calanddra schreef:
Toch een andere stal zoeken :) in welke regio zoek je?

ik de regio Drenthe en dan het plaatsje Smilde

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:47

Tja dat is bij veel stallen zo. Als het straks zomer wordt zullen ze vast meer naar buiten komen maar dan heb je tegen de herfst hetzelfde probleem weer. Ik zou op zoek gaan naar een andere stal.

vriendje30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:49

troi schreef:
Tja dat is bij veel stallen zo. Als het straks zomer wordt zullen ze vast meer naar buiten komen maar dan heb je tegen de herfst hetzelfde probleem weer. Ik zou op zoek gaan naar een andere stal.

gewoon zelf een stukje land vinden heb ik het probleem buiten komen ook niet meer
maar dat is best lastig:(

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:53

En bovendien kun je daar in de winter waarschijnlijk niet op staan, tenzij je een deel tot zandpaddock wilt maken en verharden.

vriendje30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:58

troi schreef:
En bovendien kun je daar in de winter waarschijnlijk niet op staan, tenzij je een deel tot zandpaddock wilt maken en verharden.

de paarden kunnen prima in de buitenbak staan:P
zo lang ze maar eten hebben, daar gaan ze niet dood aan:)

en staat hij wel lekker buiten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:13

vriendje30 schreef:
troi schreef:

Een stukje weiland bedoelde ik, dat blijft niet goed als er winterdag paarden op staan (tenzij het heel erg groot is).

Buitenbak gebruik je dan als zandpaddock. Dat kan prima idd. Daar staat mijn paard nu ook 24/7 op.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:19

vriendje30 schreef:
troi schreef:

Helaas, dat bepaal je niet.
De stalhouder bepaald of de buitenbak ervoor gebruikt mag worden.
Ook al vind jij dat prima kunnen.

Ik zou gewoon naar een andere stalling gaan zoeken en er zo snel mogelijk weggaan.
Dat is het beste.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:31

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:34

hoe ver wil je reizen?

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:37

Ik heb een prive stal in Diever. Bij mij mogen mijn klanten hun paard alleen op de wei zetten. De rijbak is om te rijden, niet voor het uit laten van je paard. Ik heb genoeg land. Meeste paarden staan dus ook 24/7 buiten op de wei.
Jammer dat waar je nu staat er niet goede afspraken zijn gemaakt. Heb je een stallingscontract? Is erg belangrijk om je afspraken op vast te leggen. Probeer een goed gesprek aan te gaan. Zeg dat je het graag anders ziet hoe je paard nu verzorgd wordt en je het gevoel hebt dat hij niet voldoende buiten komt. Zijn dit soort dingen niet bespreekbaar en kom je er niet uit, ga dan op zoek naar een stal waar jij je wel op je gemak voelt.
Belangrijk is dat jij je dier met een goed gevoel achter laat. Neem aan dat je voor die zorg ook betaald. Dan mag je ook wat verwachten.
Sterkte met alles ;-)