Nu moet ik een extra draad spannen en waar in één weiland alle palen van hout zijn, is de weide waar ze nu staan omringd met stalen palen.. En er zitten geen gaatjes in isolatoren in te draaien, dus dat word boren.. We hebben een gewone boor, maar het lijkt me niet dat je daarmee in staal kan boren... Of misschien wel, maar dan met staalboortjes? Geen idee dus en wil niet zomaar iets gaan doen.. Maar pony moet wel op stal blijven staan tot de omheining in orde is, en ik wil hem zo snel mogelijk gewoon lekker het land in.
We gaan morgen even naar de Welkoop en wat ik tegen kwam waren buisklemmen, maar 5 klemmen voor 25,- is nogal een uitgave met de gok ik zo even 20 palen.. Boren en isolatoren erin schroeven is de goedkoopste methode.. Maar dan moeten we het wel kunnen boren. Dus, mijn vraag, kan je met een gewone boor boren, maar dan met staalboortjes (die kan je zo bij de Gamma of Praxis halen lijkt me)? Of moet dat ook dan een andere boor zijn?
Een andere optie dacht ik, ik kan ook de hoekisolatoren misschien om elke paal draaien, maar ik weet niet of dat goed zal blijven zitten, of het niet glijd, en of het wel gaat werken. Dat zijn deze
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... ks_1093793
Ik ben echt totaal niet handig, een leek en het weidedraad word door onze pensionhoudster onderhouden. Maar dit is mijn eigen verantwoordelijkheid, want als ik een shet op stal nam, moest ik zelf zorgen dat de weide shet bestand was. Onze vorige shet kwam er nooit uit, daarom dat we dachten dat we met deze ook geen probleem zouden hebben. Er staat toch een behoorlijke klap op. Maar blijkbaar niet genoeg voor deze

Iemand die me kan helpen? Ik zit echt ook met tijd, want ik wil gewoon niet dat hij te lang op stal moet staan hierdoor. Hij staat al op stal sinds gisteravond, terwijl die gewend is buiten te staan, maar het moet wel, anders wandelt hij straks doodleuk de weg over... En tot de omheining uitbraakproef is, kan hij niet naar buiten.
Dit is de boosdoener, vandaag, met mijn nichtje die hem als cadeautje heeft gekregen.