Wij gaan in de zomer mogelijk verhuizen naar een plek waar de paarden (2) bij huis kunnen (Gelderland, zelhem). Nu zijn we aan het uitzoeken wat te doen met de mest. Paarden staan op vlas. Er is geen plek om een mestvaalt aan te leggen.
Hebben jullie ervaring met een container of rolcontainer die om de zoveel tijd geleegd wordt? Welke bedrijven raden jullie aan? Of de mest op een aanhanger en wekelijks wegbrengen, dat zou ook kunnen.
Graag jullie ervaringen en oplossingen wbt de mest.
EliseXJoelle
Geplaatst: 28-03-16 20:40
een kennis van mij huurt een grote container en die laat ze legen. Geen idee waar en hoeveel het kost ik dacht richting de 1200 per jaar incl 3x legen (ze heeft zelf 3 paarden en een mini staan) dacht ik.
Wij hebben een 1100 liter container die elke week geleegd wordt. Werkt opzich prima,wel zwaar om hem elke week naar de weg te sturen met z'n 2, maar als je klein trekkertje ofzo hebt zal dat vast makkelijker kunnen.
Marieke_K
Geplaatst: 28-03-16 20:54
Wij hebben een container (zo'n langwerpige puin container https://www.visserafvalverwerking.nl/we ... puin-huren) staan die maandelijks bij de boer aan het eind van de weg geleegd wordt in zijn mestput. Betalen we wel wat voor.
De hoeveelheid mest viel ons best tegen met 1 smerig paard en twee redelijk schone. Toch altijd wel een kruiwagen per dag.