Ik heb een weide van 1ha20are voor 3 paarden (1m40,1m60,1m70)
Nu hebben we op deze weide altijd met strookbegrazing gewerkt maar dit was niet altijd handig.
Ik heb meer en meer zin om er een paddock paradise achtig iets van te maken maar zelf vind ik het moeilijk om het te verzinnen

Ik heb een luchtfoto waarbij je alles kan zien en zou graag inspiratie van jullie willen hebben

1= de stal + daarvoor is er nog een uitloop van ongeveer 10x20m --> deze wil ik graag nog (grotendeels) verharden
2= plaats voor de van, auto, remork,.. hier komen de paarden niet, enkel soms een uur ofzo om het gras eens af te eten

3= de grote piste --> ongeveer 35x70/80m
blauw= de waterpomp --> graag heb ik dat het water hier ook blijft staan om niet constant te sleuren met bidons

bruin lijntje= een soort mini grachtje in de wei, de paarden kunnen erin en het is ook niet super diep ofzo maar meestal lopen ze er liever omheen dan erdoor

Dit is de zomerweide dus voor in de winter heb ik nog 2 andere (kleinere) weides

Graag wil ik alles eerst met prikpalen kunnen zetten en dan eventueel met vaste palen
Het moet ook nog handig blijven voor er met een tractor overal door te kunnen.
Langs 3 kanten staan er ook bomen.
Ook moeten de paarden altijd naar de stal kunnen gaan --> langs alle 3kanten is er een poort gemaakt waar je binnenkan met de paarden

Stukje van de paddock voor de stal en ervoor de ruimte waar de paarden niet komen

Wie leuke ideeën heeft laat maar weten