Niets als problemen met eczeemdeken, andere oplossing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fieah

Niets als problemen met eczeemdeken, andere oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 19:15

Ik heb vorig jaar een pony gekregen met zomereczeem. Om een lang verhaal kort te maken: er stond een pony bij onze verzorgpony's. Was een lieve pony waar ik direct een klik mee had. Ben toen te weten gekomen dat de eigenaar kanker had en de pony te koop stond. Na de eigenaar een paar keer te hebben ontmoet en hij zag dat het klikte tss mij en de pony, heb ik hem gekregen omdat de zorg van de pony dan al van hem af viel. Het was toen al laat in de zomer en de hele zomer was er niet echt iets gedaan met zijn zomereczeem. Manen en staart waren weg en hij had veel wondjes. Heb zo goed mogelijk geprobeerd hem te verzorgen en nu heeft hij terug mooie manen en staart.
Nu!!
Ik heb 2 weken geleden de rambo sweet itch hoodie opgelegd. Is mn eerste ervaring met een eczeempony en wou zeker niet te laat zijn!
Week 1: na 3 dagen een gat in het deken. waarschijnlijk door één van de andere paarden (er zit een bijter tussen).
Na week 1: opeens een kale plek in zijn manen.
Ondetussen het gat in het deken gemaakt.
Vandaag (einde van week 2): opnieuw een gat in het deken!!!

Ik ben echt teleurgesteld en gefrustreerd. Had zoveel goeie dingen gelezen over dit deken! Maar mij valt het echt tegen. Ook blijft het niet over zijn oren zitten.
Het is ook niet goedkoop en eerlijk heb ik het financieel niet super breed (kan normale kosten wel betalen natuurlijk maar kan niet elke maand een nieuw deken van 100 euro kopen).
Nu, geen eczeemdeken is geen optie denk ik... was aant denken voor goedkopere dekens te kopen zodat ik om de x aantal maanden een nieuw kan kopen. Maar welk dan?
Als iemand een tip weet...?
Of bestaat er een soort bijt afweer middel zodat de bijter daar gewoon mee stopt?? Ze uit elkaar halen gaat niet, de bijter is heel gehecht aan mijn pony...

*ps heb in real time al deze dingen gepost is het centraal topic over dekens maar geen antwoord gekregen, daarom post ik een nieuw topic

cissy

Re: Niets als problemen met eczeemdeken, andere oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:18

De bijter een graasmasker omdoen? Deken insmeren met anti-bite?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:21

Hier overigens hele goede ervaringen met de rsih maar alles kan kapot natuurlijk, helemaal als er een sloper tussen staan.

Het niet over de oren blijven zitten heb ik ook maar vind ik niet erg, doe haar gewoon een masker aan.

Je kan proberen de deken in te sprayen met anti bijt maar dit zal je regelmatig moeten herhalen omdat het vervliegt of eraf regent.

Naar mijn ervaring gaan de goedkopere dekens ook sneller stuk waardoor je er alsbog weinig winst uithaalt om die aan te schaffen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Niets als problemen met eczeemdeken, andere oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:23

Aangezien TS al op de hoogte is van het centrale topic en alleen in dat topic vragen over dekens gesteld mogen worden plaats ik hier een slotje.