Stallen bouwen, hoe duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rietjee_xx

Stallen bouwen, hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 00:13

De eigenaar van mijn verzorgpony's en ik willen in het weiland een stalling maken voor ze. Ze staan er met z'n 2 en in dat weiland kan je makkelijk 20/25 paarden in neerzetten.
Dus er is geoeg plek om een stalling te maken. We willen zegmaar dat het een schuurtje wordt met 4 boxen, 1 zadel kamer, hooi zolder en een plek voor het stro.

Weet iemand hoe duur dit allemaal dan kan zijn? Welke richting de prijs opgaat?

:) :)

DubbelFun

Re: Stallen bouwen, hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:04

Zorg eerst dat je een bouwvergunning krijgt anders steek je veel geld in nieuwe stallen om ze vervolgens weer te mogen afbreken.
Verder maakt het veel uit of je de stallen van hout, beton of kunststof wilt hebben. Maar voor 4 stallen + bergruimte mag je wel uit gaan van 10.000 euro minimaal (goedkope houten stallen). Voor kunststof ziet je boven de 20.000.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:07

Hoe groot I'd dat land wel niet?
Ik sta nu op 11ha en als ze er dag en nacht op staan is 10 eigenlijk al te veel..

Verder inderdaad zorgen dat je de vergunning krijgt en wat kunnen jullie allemaal zelf? Of wil je het helemaal laten doen?

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 19:14

We maken het dan zelf, nouja de eigenaar dan met wat vrienden.
En tjah.... Ik heb geen idee hoe groot het weiland is, we hebben het weiland verdeelt in 8 stukjes xD
Annders worden ze te dik. In zo'n stukje staan ze ongeveer 1 maand. En dan is het gras nog niet op xD

En ja we willen een houten stalling hebben. En we hopen dan maar dat we een bouwvergunning krijgen :)