verhuis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

verhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 20:44

hoi bokkers.
Nu 4 jaar op dezelfde stal gestaan te hebben, heb ik na een meningsverschil besloten te verhuizen.
De verhuis staat gepland op 30 april, maar ik wil me op tijd beginnen inlezen.

Waar moet ik allemaal aan denken? Mijn paard staat nooit op de trailer, maar vorige keer (4 jaar geleden) liep hij zo de trailer op. Ik ben van plan hem met een fleece deken te laden. Maar wat is qua beenbescherming het verstandigst? Kan ik het best bandageren of misschien beter peesbescherers om doen. Of zou ik toch transportbeschermers om doen. Hierbij de kanttekening dat hij nog nooit transportbeschermers om heeft gehad en hij heeft lichte artrose rechts voor.

Eerder oefenen met de trailer is geen optie. (de nieuwe staleigenaar komt hem ophalen).

Zijn er nog dingen waaraan ik moet denken bij een verhuis?

Tinkertje89

Re: verhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:48

Hebben ze op de nieuwe stal het zelfde voer? Anders is het goed om je paard vast langzaam aan dat voer te laten wennen. Zorg dat je de tijd neemt om je spullen bij elkaar te zoeken.

Ik laad m'n paarden altijd op de trailer met lage transport beschermers, dus niet die hele hoge dingen, daar lopen ze niet gek mee.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 20:50

is ander voer, maar is een mix van verschillende dingen, dus ik zou wel mijn huidige voer mee kunnen nemen naar de nieuwe stal, maar zou niet hetzelfde voer eerder kunne voeren. Zou dat kwaad kunnen?
Ook krijgt hij hooi en dan voerdroog, is dat verschil voor het paard?

Heb je misschien een merk of linkje van die beschermers? Ik heb nog nooit lage beschermer gezien

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:08

Ik ben ook meer voorstander van lage transportbeschermers tenzij er zo'n 'trapschot' in de trailer zit. Mijn merrie heeft eens flink haar rechter achterbeen op het botvlies beschadigd van dat nare richeltje. Sindsdien doe ik wel achter hoge om. Voor doe ik pijpkousjes om en springschoenen.

Het voer kun je dan op je nieuwe stal mixen, en zo laten wennen, dus geen probleem hoor.
Ik ben zelf in 11 jaar maar 1x verhuisd, naar een 100% andere stal dan voorheen, en dat heeft helemaal geen problemen gegeven. Niet druk om maken hoor, geen problemen zoeken die er niet zijn.
Op de dag zelf gewoon eerst rustig al je spullen in de auto doen, als laatste je paard pakken, 'aankleden' en inladen. Geen drukte om maken, dan doet je paard het ook niet ;)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:12

Je kunt ook heel goed wat van het oude voer mee nemen en het de eerste dagen mengen met het nieuwe.

Kan een link zo niet doen met mijn mobiel maar als je naar http://www.divoza.nl gaat en dan naar transport beschermers heb je daar de basline transport beschermers tussen staan, dat zijn lage..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 21:21

jammer dat ze enkel in full zijn :( dat is echt te groot voor mijn paard. Voor heeft hij normaal pony en achter cob of full, maar pony zou daar ook passen. (hele smalle, korte beentjes)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:30

Voor transport met de trailer heb ik geen tips.
Wel hoe de rest te verhuizen.
Weet niet hoe grote kast je nu hebt maar vaak staat daar meer in dan je denkt. Als je daar al eerder spullen naartoe mag brengen zou ik dat alvast wat doen. Begin zeker 2 weken van te voren met het uitzoeken van je spullen.
Niks vervelender dan van een stal vertrekken en diezelfde dag nog een paar keer terug moeten voor je spullen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 21:32

ik heb nu enorm veel spullen die mee naar huis moeten, begin inderdaad eerder met opruimen. Naar de nieuwe stal moet enkel een zadel, hoofdstel en halster mee. Ik heb daar geen kast dus andere spullentjes gaan thuis opgeslagen worden en gaan mee heen en weer

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:34

Bij andere webshops zullen ze vast ook wel hebben, misschien bij agradi of eppeljeck ofzo? Even goed zoeken, je weet nu in ieder geval hoe ze eruit zien.
Bij ons bij de jumper liggen ze in maat pony dus ze bestaan wel;)