Hij komt zo dicht in de buurt van mij met z'n hoeven dat ik het een beetje gevaarlijk begin te vinden. Hij zal me niet expres willen raken maar toch...
Natuurlijk probeer ik het hem af te leren maar dat wil ik graag op de goeie manier doen...
Gisteren sloeg hij weer, dus ik had een zweepje in m'n hand en heb hem direct een tik op zijn been gegeven. Meneer vliegt meteen omhoog de lucht in en is helemaal door het dolle heen.
Vervolgens wilde ik 'm gaan longeren, gewoon rustig aan maar zodra hij niet luisterde heb ik hem telkens vrij fel aangepakt. Hij bleef namelijk slaan met z'n voorbeen en probeerde telkens om te draaien tijdens het longeren. Hij bleef daardoor natuurlijk heel onrustig en maf lopen doen en heeft zich helemaal in het zweet gerend.
Uiteraard heb ik na het longeren lekker met 'm staan knuffelen en was hij weer de schijnheilige Remy als altijd...
Iemand nog tips hoe ik hem dit kan afleren ? Hoe zouden jullie het doen ?

. Nou, de bak in, touwtjes vastgemaakt aan het zadel en precies dezelfde handeling gedaan als gisteren (voor hij uithaalde). Hij reageerde wel even met z'n hoofd zo van 'eh; okay dan...." en liep netjes bij me weg. Precies zoals ik 'm vroeg.