Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar dan zou ik toch voor een iets oudere shet gaan die ervaring heeft met jonge kinderen. Voor een pony is het nooit fijn om helemaal alleen te staan. Bij mijn verzorgpaard staat een shetlander alleen met een geit en 2 kippen in de wei. Volgens mij is dat ook wel te doen. Voor de veiligheid van je zoontje is een oudere pony misschien beter. Die heeft meer ervaring, en ben je er zekerder van dat het goed gaat. Een jonge pony is veel dingen nog niet gewend, waardoor hij dingen misschien verkeerd kan begrijpen. Wat realistische aanschafprijzen zijn vind ik moeilijk. Dat ligt natuurlijk ook aan de leeftijd en ervaring van de pony. Weidegang met schuilstal is zeker voldoende voor een shetlander. Maar wat veel mensen vergeten is dat er wel een wateraansluiting moet zijn, want je wilt natuurlijk wel dat je pony vers water heeft
Ik zelf betaalde €70 per maand voor alleen de weide. Maar hooi en stro moest je allemaal zelf kopen, dus daar moet je ook rekening mee houden.