Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ook onze nieuwe heeft het nog niet helemaal door en die is toch al ruim 2 jaar bij ons inmiddels..
Ninx schreef:Ik zou het bij ons in het dorp niet snel aandurven. Ik voer alleen kraan- of regenwater.
De voormalige vuilstorten maar ook het vele ijzer maken het een beetje tricky :-/
Shanna schreef:Wij hebben het ook, maar onze shet krijgt het niet voor elkaar. Die laat altijd een ander voor hem pompen en dan drinkt hij mee hahaOok onze nieuwe heeft het nog niet helemaal door en die is toch al ruim 2 jaar bij ons inmiddels..
Maar in de zomer hebben we ook altijd een waterpoeltje in de wei die we bijvullen dus het is niet hun enige waterbron.
Hebben ze inderdaad heel snel door echt super handig!
Maar dat was vast niet nodig geweest. Echt prettig vond mijn merrie het overigens niet, ze probeert ook vaak met de zijkant van haar neus/kin te duwen ipv de voorkant. Het ging ook best zwaar, vond ik. butengeweun schreef:Hier een oude koeienpomp. Hij pompt uit een grondwaterwel. Is soms de eerste weken even wennen voor nieuwe paarden maar het wend snel.
Dit is er 1 waar ook geen stroom voor nodig is maar gewoon werkt op zuigwerking door het mechanisme. Kan hem daardoor ook overal neerzetten waar water is.
z'n ding
[ Afbeelding ]
Margee schreef:Ninx schreef:Ik zou het bij ons in het dorp niet snel aandurven. Ik voer alleen kraan- of regenwater.
De voormalige vuilstorten maar ook het vele ijzer maken het een beetje tricky :-/
Onze sloot staat in directe verbinding met de Ankeveense plassen, lijkt me heel sterk dat dat water niet deugt. De koeien hebben er altijd gelopen en melk gegeven.....
De Horstermeer is natuurlijk een heel ander verhaal, daar waren de sloten al heel smerig. Dat water lijkt wel chemisch afval.