schrikdraadapparaat Gallagher Zonne-energie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdjee

schrikdraadapparaat Gallagher Zonne-energie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 20:25

Hallo,

Voor de wei van mijn 2 shetlanders ben ik op zoek naar een goed schrikdraad apparaat. De wei zelf is maximaal 20x30 en later zou ik de wei ook nog door de midden willen delen dus nog een stuk van 30 meter. Ik zou graag 2 tot 3 draden willen gebruiken.

Ik ben zelf al bij de schrikdraad apparaten van Gallagher gekomen. graag zou ik er 1 op zonne-energie willen omdat de wei toch niet zo groot is en ik dit zelf het makkelijkst vind werken. degene waar ik eerst naar aan het kijken was was de s10 http://www.gallagher.eu/nl_export/afras ... l-batterij toch lijkt hij mij wat te krapjes.

ondertussen ben ik uitgekomen bij de s17 van gallagher en deze lijkt mij heel erg geschikt maar aangezien ik er verder geen verstand heb van dingen die met stroom hebben te maken durf ik hem nog niet te kopen. Dit is de s17: http://www.schrikdraad-expert.nl/gallag ... adapparaat

Verder vroeg ik mij af wat ik nog meer moet aanschaffen. schrikdraad en paaltjes heb ik al. Ze staan namelijk al in een weitje, maar we gebruiken nu nog de stroom van de buren maar die gaat er binnenkort af doordat er een sloot word aangelegd.

De stroom die er nu op staat is trouwens niet erg hoog. Pas kreeg ik zelf een schok en het was eigenlijk maar een heel simpele tik en mijn shetjes blijven er gewoon achter dus er hoeft ook niet een grote klap op te staan.

Ik hoop dat er iemand is die mij hier een beetje mee zou kunnen helpen? :D

Gerdjee

Re: schrikdraadapparaat Gallagher Zonne-energie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 21:59

Niemand? Ondertussen heb ik ook de s 16 van gallagher gevonden en deze lijkt mij ook erg geschikt!

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:50

Op bieden de nieuwe Gallagher solar schrikdraad (S10, S16 en S22) apparaten best wel waar voor je geld. Ze zijn echter wel gemaakt voor korte afrasteringen en de maximale impuls energie (de kracht van de schok) is niet erg hoog, slechts 0,08 Joule voor de S10 tot 0,16 Joule voor de S22. Voor notoire uitbrekers (shetlanders, schapen) is dit vaak te laag en kan je beter voor een apparaat op een 12V accu kiezen als je niet (meer) beschikt over een lichtnetaansluiting. Je kan vrijwel alle 12V apparaten ook combineren met een los zonnepaneel.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-03-16 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: reclame er uit gehaald.