Renovatie buitenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje70

Renovatie buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 12:40

Momenteel is mijn buitenbak veel te zwaar om in te rijden. De toplaag is weg en ook de houtsnippers zijn volledig verteerd. De loonwerker die de bak (naar tevredenheid!) heeft aangelegd probeer ik al bijna een jaar zover te krijgen dat hij mijn bak komt renoveren / onderhouden, maar hij houdt mij aan het lijntje.
Het is nu dus zover gekomen dat ik niet meer kan rijden en dus zoek ik een ander adres die mijn bak kan renoveren.

Het liefste wil ik natuurlijk materiaal zoals houtsnippers of kokos, alhoewel ik daar ook de grote nadelen van heb gelezen in verschillende topics. Gewoon 'goed' zand is ook een optie, ik heb drainage en een sproeiinstallatie.

Heeft iemand een tip voor mij wie ik mijn bak kan laten renoveren? Een loonwerker of een 'echte' bak aanlegger? Kent iemand bijvoorbeeld Marc Roelofs?

Elke tip of naam is welkom!

Yucca

Re: Renovatie buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:42

Ga eens kijken bij www.zandcompleet.nl. Je kunt hier zand en andere grondstoffen los bestellen, maar ook alles aan hun uitbesteden. Ze hebben erg veel ervaring en veel verstand van bodems. Ook hebben ze een e-book over rijbakken, zeker goed om te lezen!

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 13:02

Goede tip, dank je wel. Heb je toevallig ook ervaring met hen?

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:21

Yucca schreef:
Ga eens kijken bij http://www.zandcompleet.nl. Je kunt hier zand en andere grondstoffen los bestellen, maar ook alles aan hun uitbesteden. Ze hebben erg veel ervaring en veel verstand van bodems. Ook hebben ze een e-book over rijbakken, zeker goed om te lezen!

Bedankt voor de tip/link! :)

Groet Karin.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:16

Martje70 schreef:
Goede tip, dank je wel. Heb je toevallig ook ervaring met hen?

Ik heb zelf geen eigen rijbak, maar ik ken het bedrijf. Het zijn betrouwbare mensen met kennis: heel benaderbaar ook voor advies en vragen. En ik heb geen aandelen hoor, haha :') ;)

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:20

Wij hebben een buitenbak van Zorgdrager www.zorgdrager.nl die is altijd goed te rijden, zelfs met lichte vorst.

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 20:43

Verder niemand meer tips? Iemand ervaring met Megatop bodem?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:58

In welke regio zit je? Want lijkt mij dat je vooral zoekt naar iemand een beetje in de buurt.

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 15:30

Ik zit bij jou in de buurt. Ik zit in de regio Nieuwkoop (Z-H).

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:21

Oh, ik dat geval heb ik een tip. Ik heb mijn bak paar jaar geleden laten renoveren door Koot uit Hazerswoude dorp. Deze loonwerker heeft ook een eigen paardenpensionstalling en heeft al meerdere rijbakken aangelegd. Gewoon een kleine loonwerker die verstand heeft van rijbakken, vind ik. Want ik heb er een prima bak voor teruggekregen die 95 tot 100% van het jaar te rijden is.