Binnenpiste

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myelephant

Binnenpiste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 11:02

Ik heb een vraag ivm een binnenpiste.
Ik zou een binnenpiste willen bouwen met een Alu-hal tent maar ik vind nergens wat zo een tent kost met de grootte van 20X40
En hoe de boden wordt gemaakt is dat met een betonnen ondergrond of niet?
Ik hoop dat hier enkelen ervaring mee hebben...

Kirrr

Re: Binnenpiste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:30

Zou eerst al navragen of je zulke tent mag plaatsen.
Daar hangt normaal ook gewoon een vergunning aan vast.
Zeker als je daaronder een betonplaat wil laten gieten.

Voor de prijzen neem je best contact op met leveranciers, die staan meestal niet online.
Paar telefoontjes brengen je al heel ver.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:34

Ik denk niet dat je daar echt een binnenbaan van kan maken. Volgens de website worden ze ook niet groter geleverd dan 20 meter, dus daar kan je ook niet een fatsoenlijke bak van maken. (en waarschijnlijk ook niet hoog genoeg?)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:32

Is enkel de overkapping, ondergrond/fundering/vergunningen, etc. is jouw probleem. Kosten zal je moeten vragen, maar afgaande op de foto's is 15x30 of 20x40 mogelijk :
http://www.cattlefence.de/weideuntersta ... table.html
Breedte zal de beperkende factor zijn, lengte is enkel een kwestie van meer overspanningen achter elkaar + langer zeil, met machines is gewicht zeil minder problematisch mits materiaal dat aan kan.

Bedenk wel dat dit soort constructies niet altijd bestand zijn tegen extreem weer en enkel je droog houden (incl. je bodem, dus mogelijk moet je sproeien bij lang droog weer). Het is er binnen nog steeds heel koud in de winter, dus zelfde ellende met bevroren bodems bij vorst. Ik denk dat je qua kosten beter uit bent met een goede all-weather bodem en vervoer naar een goede bak als je door wil trainen bij lang slecht weer. Dit zijn meer oplossingen voor grote evenementen en tijdelijke vervanging bij sloop/herbouw na brand etc.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:38

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:42

Ik kwam inderdaad net als Leen prijzen tegen van rond de 70-80.000 euro. een rijhal/loods is dan goedkoper dan zit je op de 45-50.000 euro