Poestkoffer/bak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soof_Roos

Poestkoffer/bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 22:18

Hebben jullie een idee voor een goedkope grote poetskoffer die ook mee kan achter op je fiets (ik heb geen krat)

Suuskeee

Re: Poestkoffer/bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:22

Je kan dan beter naar een gereedschapskist kijken, die zijn vaak groter én goedkoper, want tja de paardenwereld is gewoon duur :+

Heb je een bagagedrager? Dan kan je hem misschien daar opbinden met zo'n fietselastieken?

Soof_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 22:31

Suuskeee schreef:
Je kan dan beter naar een gereedschapskist kijken, die zijn vaak groter én goedkoper, want tja de paardenwereld is gewoon duur :+

Heb je een bagagedrager? Dan kan je hem misschien daar opbinden met zo'n fietselastieken?

Ja die heb ik en ik heb grote fietstassen

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:02

Ja een gereedschapskist is erg handig als poetskoffer, bij de action wel te koop voor minder dan een tientje volgens mij

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:06

ik heb gewoon een poetstasje waar ik het meest gangbare in heb zitten..

heb ook nog wel een grote poetskist, maar daar zitten dingen in die ik bijna nooit nodig heb..
vind het zo'n gezeul elke keer anders..

mijn 'poetstasje' is het etui waarin het bagagenet heeft gezeten dat nu dienst doet als hooinet (van de action).

ik zie regelmatig ook wel zoiets langskomen:

Afbeelding

in vele soorten en maten en goedkoop te vinden.
vaak onder de noemer gymtasje

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:16

Wil je speciaal een koffer of vind je een ander idee misschien ook leuk? Ik gebruikte altijd een rugtas toen ik nog op de fiets ging, ik had een vrij ruime met meerdere zakken. Een voordeel is dat hij nooit van je fiets af valt in de bocht, plus hij was ook groot genoeg om mijn cap en chaps tegelijkertijd ook in te vervoeren. Er zullen ongetwijfeld grote koffers bestaan waarin je dezelfde hoeveelheid spullen kan opbergen, maar die zijn vaak erg groot en in mijn ervaring vallen die snel van je bagagedrager af, als ze er al op passen. Een nadeel van een rugtas vind ik wel dat je daar geen slot op kunt zetten, als je op een stal staat waar regelmatig 'geleend' (kuche kuche gejat) wordt dat is dat minder handig.

Wat ik zelf erg fijn vond aan mijn rugtas was dat ik mijn cap en mooie spullen apart in een ander vak kon opbergen dan mijn poetsspullen en blubberige chaps, zo blijven je mooie spullen ook goed schoon.

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:08

Channn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:18

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:25

Ik zou inderdaad eens bij de action kijken. Genoeg bakken, kisten en tasjes die gedoopt kunnen worden tot poetskist/tas

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:31

soofjes1901 schreef:
Suuskeee schreef:

Ja die heb ik en ik heb grote fietstassen

Kies een tasje dat in een fietstas past, blijft zeker goed zitten en wordt niet nat (meeste poetskoffers zijn niet waterdicht is mijn ervaring). Cap + wat te eten in de andere tas en klaar ben je. Poetskoffers zijn handig als je een zadelkast of droog schuurtje/opslag hebt, niet als je elke keer je spullen op de fiets mee moet nemen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:51

Ik heb bij de Decathlon voor 15 euro een poetstas aangeschaft met allerlei vakjes, vind ik super handig en er zit ook een band aan waarmee je hem bijvoorbeeld om je schouder kan hangen.