Wanneer is het genoeg? Last van je stalgenoot....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Wanneer is het genoeg? Last van je stalgenoot....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 22:07

Wanneer weet je dit is hopeloos, dit schiet niet op, dit wil ik niet. Wanneer moet je opzoek gaan naar alternatieven?
Mijn frustratie tolerantie is niet zo hoog. Ik ben niet goed met veranderingen. Ligt het daarom aan mij dat ik me zo langzamerhand kloterig ga voelen. Er is een soort wapenstilstand door elkaar te negeren. Maar dat is niet afdoende meer de afstand is nu te klein... Niet afdoende als blijkt dat er genomen en gelogen wordt. Het vertrouwen verdwijnt, er wordt toch de hand boven het hoofd gehouden. En zij zal alles fijn naar haar hand zetten. Kleine dingen, de deur voortaan dicht in plaats van frisse lucht, je touw dat steeds gebruikt wordt, het gebruiken van andermans spullen, niks achter d’r kont opruimen. De omgang met hun beest. In de weg staan en niet even op zij willen gaan. Koude oorlog.
Wat kan ik doen, negeren, komen op momenten dat zij er niet zijn, niet meer vertrouwelijk zijn met haar vader. Me er niks van aantrekken, niet klagen, het gesprek aangaan, samenwerken...
Ik ben verdrietig, ik voel dat hier kapot gemaakt wordt waar ik zo van hou en ik voel me onmachtig daar iets aan te doen. En dan ga ik liever weg dan af te wachten tot het weer eens knalt. Is dat dan laf? En wat is dan het goede moment? Welke prijs wordt er betaald..

Evelijn

Re: Wanneer is het genoeg? Last van je stalgenoot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:16

Je paard moet je ontspanning zijn en als je je niet goed voelt op je stalling lijkt me dat zeer vervelend.
Veel van de voorbeelden die je geeft lijkt me officieel niet jouw probleem dat andere stalgenoot haar spullen niet opruimt en anders met hun paard omgaat is niet jouw pakkie aan.
Je schrijft vertrouwelijk zijn met haar vader... en dat lijkt me een relatie met een stalgenoot best kunnen verstoren.
Maar als jij je stoort en het gevoel hebt dat het op ruzie uitloopt kan het zoeken naar andere stalling misschien een prima optie zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:17

O wat vervelend...kan je niet wat later of eerder gaan? En alles in je kast, niks te pakken ?

Ik begrijp dat je prive staat? He akelig maar dat win je niet...ik zou verder zoeken en de volgende keer inderdaad niet te vertrouwelijk, wat afstand houden, is altijd beter...komter iemand bij dan alles wat je hebt opgebouwd ineens veranderen...de kaarten zijn dan weer opnieuw geschut.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 22:59

Even voor de duidelijk, er staan bij ons vier paarden met vier eigenaren waarvan er twee in de zestig zijn op mijzelf na, (maar ik voel me ook een oude muts dus dat telt niet) en de stalgenoot in kwestie met haar puber dochter.
Wij hebben last van deze mevrouw, ze verpest de sfeer, bully'd, snauwt. Haar vader is de stalhouder hij is ver in de tachtig. Wij houden heel erg veel van hem, maar hij is verscheurd tussen familie en stalgenoten.
Een van ons gaat eind dit jaar weg, na 25 jaar. Een van ons heeft een paard van een eind in de dertig, zij kan niet zomaar weg maar baalt als een gieter en ik zei de gek.... Ik wil loyaal zijn aan stalhouder en stalgenoten maar dat is misschien wel te veel gevraagd.

De lastige mevrouw staat sinds een week bij ons binnen daarvoor had zij een buitenstal en een pony waar even niks mee kon dus dat was lekker rustig. Een week en we zijn haar nu al zat.

We kunnen nu vanalles achter slot en grendel zetten, maar zo is het nooit geweest. Ze is notabene de dochter van de stalhouder, ze zou beter moeten weten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:04

Bloed is dikker dan water.
Van pa is niet te verwachten dat hij dochter de deur wijst... en met zo weinig pensionklanten zit je al snel op elkaars lip. Het is of een dikkere huid kweken of een andere plek zoeken lijkt me zo.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:14

Wat vervelend! Ik neem aan dat ze er vast staat? En dus niet meteen zal veranderen van stalling?
Op stal ook zo iemand, nog niet zo erg, maar wel een vervelende stalgenoot. Ze denkt dat ze koningin is van de stal, een enorm grote mond en brutaal, maar een klein hartje.
Meerdere mensen hebben last met haar, ze heeft het dan ook al veel op haar dak gekregen. En ik heb ook een tijd last gehad van haar, gemene berichten gekregen, enorm brutaal tegen mij en noem maar op. Ik heb het genegeerd, gewoon heel vriendelijk "hey" en "doei" voor een paar weken. Geef het wat tijd, dat ze je spullen gebruikt moet je haar op wijzen, dat kan en mag niet. Maar je zegt dat het nog maar een week duurt? Misschien valt het wel mee, zo niet, kan je opzoek gaan naar een andere stal…

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:15

Evelijn schreef:
Bloed is dikker dan water.
Van pa is niet te verwachten dat hij dochter de deur wijst... en met zo weinig pensionklanten zit je al snel op elkaars lip. Het is of een dikkere huid kweken of een andere plek zoeken lijkt me zo.

Dat denk ik ook, maar ik ben wel erg verdrietig. Ik sta hier nu tien jaar en het is er zo fijn altijd geweest.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:18

Ja Calipso, die hoeft niet te betalen voor d'r stal. Het is echt kloterig. Ik heb er weinig fiducie in om af te wachten. Het stadium van hoi en dag is ook al lang voorbij. Zij staat nu een jaar of 5 a 6 ook hier maar dan op een buitenstal en dat was al vermoeiend genoeg. Zij zou dus al lang moeten weten wat de gebruiken zijn. Even ter illustratie, ze heeft echt overal ruzie. Ook met haar broers en schoonzussen, die komen niet eens met bij opa en oma omdat zij daar altijd zit. Het is bijna zielig voor 't mens.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:20

mrie schreef:
Ja Calipso, die hoeft niet te betalen voor d'r stal. Het is echt kloterig. Ik heb er weinig fiducie in om af te wachten. Het stadium van hoi en dag is ook al lang voorbij. Zij staat nu een jaar of 5 a 6 ook hier maar dan op een buitenstal en dat was al vermoeiend genoeg.
Even ter illustratie, ze heeft echt overal ruzie. Ook met haar broers en schoonzussen, die komen niet eens met bij opa en oma omdat zij daar altijd zit. Het is bijna zielig voor 't mens.

Dat is inderdaad heel lastig. Met haar praten hierover is geen optie?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:24

:n dan krijg je dit _-:(

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:30

Wat is het plan als de stalhouder het zelf niet meer kan of er niet meer is? Neemt zij het dan over? Dat zou ik meenemen in mijn overweging nl.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:34

Nee dat plan was er wel, maar deze stallen staan op het terrein van een kasteel en de eigenaar daarvan heeft daar onlangs mooi een stokje voor gestoken. Maar ik had het graag vol gemaakt, gezamenlijk. We zijn al zo lang daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:35

Aan de ene kant snap ik dat het lastig is, wij hadden ook zulke mensen op stal, maar je bent er maar een paar uurtjes per dag hooguit dus als je paardje er goed staat, zou ik er mee proberen te leven.
Anders zou ik een andere plek zoeken.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:37

dochter van de stalhouder begin je niet tegen.. Als jij al je maatregelen al hebt genomen is het klaar. Kan je niet samen met de anderen een nieuw plekje zoeken? Ik zou me er lekker buiten houden, dat gaat nooit lang goed als je blijft.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:40

KIm, ik weet niet hoe jij het ervaart als je met de nek aangekeken wordt en als er geeneens meer goeiedag gezegd kan worden. Ik kan daar niet mee leven. Nu zij weer heel vaak op stal zijn en de stal naast mij hebben lukt dat niet meer. Daarvoor wel, niet van harte maar ik deed het er maar mee.

Samen met de anderen plekje zoeken... Helemaal geen gek idee.... Ga ik eens even goed op kauwen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:42

Heel herkenbaar dit.

Ik stond vorig jaar op een pension bij een boer, ik stond daar al 4 jaar. Zoals je omschrijft, precies hetzelfde.
Vriendschap verbroken en een andere plek zoeken voor je hobby, kost me nu wel meer geld maar ik ben ontzettend blij en dit kwam ook mijn paard ten goede!

Kies voor jezelf... vaak verander je zulke mensen toch niet. Ook niet met heel lief doen en samenwerken.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:58

Wat vervelend, en herkenbaar. Het is alsof je mijn situatie beschrijft, heb zo ongeveer hetzelfde (alleen geen privé betrekkingen) maar dan op het werk.

Ik denk, misschien is dit een teken dat ik eens ergens anders naar toe moet, maar zou me niet laten "wegpesten". Je kan natuurlijk op zoek gaan naar een andere plek, die beter bij je gaat passen.

Tot die tijd mag je het jezelf toch wel zo aangenaam mogelijk maken, als je steeds gefrustreerd raakt mag je daar echt iets aan doen.
Steeds je touw voor andere paarden gebruiken dan voor je eigen? Zou eerst netjes zeggen dat je dat niet wilt, dan kan daar geen misverstand over zijn. Zij doet steeds de deur dicht, doe jij hem toch gewoon weer open? Komt vanzelf een vraag van haar waarom je dat doet/of dat je dat niet meer wilt doen. Kun je meteen jou visie daarover geven. (Mijn frustratie tolerantie ligt ook niet bijzonder hoog maar met mensen meteen de confrontatie aangaan is niet mijn sterkste punt.) Maar, in de weg gaan staan en niet opzij willen zodat je maar moet wachten? Als daar op dat moment geen hele goede reden voor is wordt hij/zij wel zonder pardon opzij gecommandeerd. Anders sta je jezelf alleen maar op te vreten..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:05

Als zij vind dat de deur dicht moet, gaat haar vader dat dus doen. En dat betekent dat de beesten geen frisse lucht hebben, wat ik dus belangrijk vind. (het zijn wat kleine bedompte stallen) Ik ben niet altijd daar om elke nacht de deur weer open te zetten dus zo simpel is het helaas niet.
Kijk dat touw zal me boeien, dan hang ik het wel weg. Maar ik vind het gewoonweg K dat iemand zorgt dat de routine waar we de laatste tien jaar aan gewend zijn ineens zonder overleg anders moet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:09

En als die oude vader niks in te brengen heeft tegen zijn trollen dochter kun jij er helaas nog minder mee .
Enige wat je kan aankaarten naar de man toe is dat je je erg rot voelt onder deze situatie .
En dat je op zoek gaat naar een andere plek .
Want onthoudt als jij gefrustreerd bent voelt je paard dat ook ...
Is wel echt zielig voor de oude vader maar helaas ...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:12

Bij de laatste clash een half jaar geleden heb ik tegen de boer gezegd dat ik hier wel voor mijn lol kom en dat als ik dat niet meer heb hij toch echt stalgeld zal gaan missen omdat ik dan niet anders kan dan vertrekken.
Dat heeft een poos gescheeld, helaas niet blijvend.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:44

En het er met die dochter over hebben, hoe gaat dat? Frisse lucht is belangrijk.. dat zal ze toch ook moeten inzien. Alhoewel, ben zelf vorig jaar naar een andere stalling gegaan vanwege een oer eigenwijze madam die het voor het zeggen had.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:02

Ik zou zeker rondkijken naar een andere stal en ondertussen met die meid én haar vader om de tafel gaan zitten. Liefst eigenlijk met de andere stalgenoten er ook nog bij. En dan met zijn allen een goed gesprek over de regels en wat jullie verwachten van deze stalling en de sfeer.

Werkt dat niet, dan toch echt verhuizen.

Ik ben 2 maanden geleden ook verhuisd en dat had ik veel eerder moeten doen, had mij een hoop frustratie gescheeld.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:32

Ik zou rustig op zoek gaan naar een andere stal en tot dan even de lieve vrede proberen te bewaren. Een gesprek ( met de andere stalgenoten erbij) is altijd te proberen, natuurlijk.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:34

Misschien een stomme vraag, maar is het geen optie om te verhuizen naar een buitenstal? Aangezien je aangeeft eigenlijk geen last van haar te hebben gehad toen zij daar stond. Misschien werkt het andersom ook?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:20

mrie schreef:
KIm, ik weet niet hoe jij het ervaart als je met de nek aangekeken wordt en als er geeneens meer goeiedag gezegd kan worden. Ik kan daar niet mee leven. Nu zij weer heel vaak op stal zijn en de stal naast mij hebben lukt dat niet meer. Daarvoor wel, niet van harte maar ik deed het er maar mee.

Samen met de anderen plekje zoeken... Helemaal geen gek idee.... Ga ik eens even goed op kauwen.

Ik snap wel wat je bedoelt, heb het meermalen meegemaakt op stallen...het vreet aan je.
Als je paard nu bedompt staat zou dat de reden zijn om te vertekken niet om zo een blaag...roep vrolijk goeiesmoegens! En praat met je paard, doe je ding, neurie, zing...praat met de vader, wees normaal zakelijk vriendelijk...zeg openlijk waar paah bij is tegen mutsje "waarom zeg je niets meer tegen mij?" :?

Maar als paard moet inleveren, moeven..als anderen ook probleem hebben met deur dicht, allemaal klagen, de laatste op stal deur open zetten?
Ik had stukje ruit in raampje stukje kapot gemaakt...en dat scheelde echt enorm, misschien een idee?