Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirrr schreef:Goed voorbereiden.
Hetzelfde eten meenemen en eventueel mengen als ze daar nieuw eten hebben.
En gewoon rustig blijven. Sommige paarden maken er niks uit, andere zijn de eerste weken enorm zenuwachtig/anders.
Dus veel tijd geven en kijken naar je paard. Niet direct de eerste dag verwachten dat je alles kan doen wat je op de vorige stalling kon.
cissy schreef:Dan zou mijn paard twee jaar moeten wennen na een verhuizing....
Ik ben een aantal keer verhuisd met mijn paarden en ik nam altijd zo snel mogelijk weer mijn normale routine aan. Gewoon volgende dag weer rijden bijv. Ja ze moeten wennen maar dat betekent niet dat je dan niks met ze moet doen.
Op wedstrijd ben je ook op vreemd terrein en moeten ze ook aan het werk.
Maak er zelf geen issue van dan doet je paard dat ook niet.
mrie schreef:Ik vind die regel ook onzin hoor, maar het is wel zo dat ze meer tijd nodig hebben naar mate ze ouder worden
Amigo_stan schreef:Ik heb de maand voor ik ging verhuizen al minder gaan rijden, en aan het einde helemaal niet meer. Zodat hij daar niet "ineens" niet meer gereden werd, verder gewoon alles gedaan wat ik normaal ook deed op mn nieuwe stal. Ik sta er nu 2 weken en eigenlijk zijn ze al helemaal zenMorgen gaan ze voor t eerst mee de groep in de wei op. Maar dat moet wel goed komen
ponyparadijs schreef:Amigo_stan schreef:Ik heb de maand voor ik ging verhuizen al minder gaan rijden, en aan het einde helemaal niet meer. Zodat hij daar niet "ineens" niet meer gereden werd, verder gewoon alles gedaan wat ik normaal ook deed op mn nieuwe stal. Ik sta er nu 2 weken en eigenlijk zijn ze al helemaal zenMorgen gaan ze voor t eerst mee de groep in de wei op. Maar dat moet wel goed komen
Waarom heb je het rijden afgebouwd?
Ben je gestopt met rijden?
cissy schreef:Dan zou mijn paard twee jaar moeten wennen na een verhuizing....
Ik ben een aantal keer verhuisd met mijn paarden en ik nam altijd zo snel mogelijk weer mijn normale routine aan. Gewoon volgende dag weer rijden bijv. Ja ze moeten wennen maar dat betekent niet dat je dan niks met ze moet doen.
Op wedstrijd ben je ook op vreemd terrein en moeten ze ook aan het werk.
Maak er zelf geen issue van dan doet je paard dat ook niet.