Binnenkort gaan wij verhuizen, waarbij de paarden aan huis komen te staan.
Nu is het plan om in de schuur 4 stallen de maken van 3 x 4m met hoge tussenwanden en een lage voorwand van 4 meter breed. Nu ben ik natuurlijk op internet op zoek naar stallenbouwers, maar bijna overal is de prijs op aanvraag.
Welke stallenbouwer adviseren jullie en hoe bevalt de lage voorwand ( in de trant van bijtende paarden etc.)? Welke kosten hadden jullie aan de stallen?
ik heb een voorwand gekocht bij uwstal.nl. kwaliteit vind ik niet geweldig, maar daar is de prijs ook wel naar. de lage voorwand vind ik erg prettig, en de paarden vinden het ook fijn om met hun hoofd over de wand te hangen.
Iris82
Geplaatst: 28-01-16 12:25
Wil je ze metselen of van hout? Kunt ze eventueel ook in een halve ovaal doen zodat ze niet de buurman kunnen treiteren.
Uppojono
Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-16 20:54
Dank jullie.
Ik ga even op de website kijken.
Goede tip van half ovaal
sharon2013
Geplaatst: 29-01-16 14:01
wij hebben ook lage voorwanden, wij hebben als zelf van hout gemaakt, dus gewoon rechte wanden. Zelf hebben we niet echt bijterige paarden, ze pikken hoogstens wat hooi van de buurman uit het hooinet dit is 1 van de stallen:
dus mocht je handig zijn kan je heel veel met hout, of inderdaad metselen. Met hout kan je natuurlijk ook kiezen om er een ovaal achtige boog aan de zijkanten te doen, net wat je zelf wilt.
Ik heb een lage voorwand gehad, maar mijn ene paard kwam daarover heen als ik met de ander wegging. Mijn Fjord deed dat ook als ze vond dat ze te weinig eten had gekregen. Dus ik heb bij mijn nieuwe stal gekozen voor een standaard voorwand. Wel met buitendeur en luik, maar (nadat ze hier eenmaal overheen is gekomen) heeft ze dat daarna niet meer gedaan. Ook kan ik de bovenzijde evt sluiten (maar ze zijn nu altijd open).