Ideale stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xGwennn_94

Ideale stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:43

Ik vroeg me zo is af, wat jullie willen betalen op een stal met de facilitaten.

Stal van 3,5 x 3,5
Buitenbak (altijd droog)
paddock's
weide gang (zomer mogelijk 24/7 buiten) winter op de paddock wat weer toelaat.
Uitmesten en voeren. (wel zelf aanschaffen indien kan ook zelf gedaan worden)
Binnen/buiten zetten.
trailer plaats
zadelkast tot je beschikking.

zou kale box 100 euro genoeg zijn en all-in 150? goed (in zeeland.)

0000

Re: Ideale stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:46

Wat valt er precies onder die 50 euro extra?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:48

Ik betaal 185 all-in (ook uitmesten) voor:
Stal 3x3 (geloof ik)
Binnenbak 20x40
buitenbak 20x60
longeerbak
losgooibak
weide gang in de zomer van 9 tot 5
Voer zit niet inbegrepen, maar er wordt wel 2x per dag gevoerd.

Ligt er een beetje aan hoeveel/vaak je hooi geeft. En is het all in ook met uitmesten?
Anders denk ik dat het wel redelijk klopt.

Ik sta trouwens ook in Zeeland.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:49

Dus voor vijftig euro per maand ga jij zeven dagen per week binnen/buiten zetten, voeren én mesten, je accommodatie onderhouden, voer kopen, bodembedekking kopen en mest afvoeren en dat kan uit?? Echt niet...

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:51

0000 uitmesten en binenen/buitenzetten en savonds voeren

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:52

Ligt er aan hoeveel uur ze dan in de winter buiten komen, anders vind ik het persoonlijk geen ideale stalling als het een keer regent en ze helemaal niet naar buiten kunnen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:54

Zit het stro en hooi in beide gevallen wel inbegrepen of moet dat dus ook nog zelf aangeschaft worden?
Als het er bij zit zou ik bij all-in denken aan 250 euro en kale box rond de 175 euro.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:54

winter periose is van lichtworden totdat het donker wordt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:57

xGwennn_94 schreef:

Ga eens uitrekenen hoeveel tijd je dat kost per paard per maand? Gewoon echt even op papier zetten wat je allemaal moet doen, halsters aan, misschien nog een deken wisselen, hoever lopen naar buiten, hoelang ben je gemiddeld bezig met mesten (en hoelang met een viespeuk op stal) etc.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:58

Ik zou wel bij je willen staan :+

Hier een weiland en stal s winters zakken We weg tot onze enkels in de modder. Geen bak/paddock, zelf mesten, We zetten voer klaar er word dan wel gevoerd voor 150,-

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:59

Flappie28 vele doen hier kale box enkel sochtens voeren voor 100 euro.

het zijn schattingsprijzen vandaar dat ik af vroeg wat andere zouden betalen.

uit ervaring was ik zn kale box+ kuil voer en vlas 200 euro kwijt.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 21:00

0000 schreef:
xGwennn_94 schreef:

Ga eens uitrekenen hoeveel tijd je dat kost per paard per maand? Gewoon echt even op papier zetten wat je allemaal moet doen, halsters aan, misschien nog een deken wisselen, hoever lopen naar buiten, hoelang ben je gemiddeld bezig met mesten (en hoelang met een viespeuk op stal) etc.

ja ik vind het enorm lastig om een prijs te noemen ben snel bang dat het duur wordt. het zou maar kleinschalig zijn hoor max 6 paarden op stal

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:04

Daarom juist dat echt even op papier zetten. Want ongeacht wat een ander er voor wil betalen, moet het voor jou ook haalbaar zijn. Dat je er geen dik uurloon uithaalt wist je van te voren vast ook al en dat hoeft ook niet. Maar als je echt voor 1 euro per uur andermans paarden moet gaan staan mesten, dan is het misschien toch leuker om gewoon een dag extra ergens voor een baas te werken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:05

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat onder kale box valt. Is dat inclusief ruwvoer en bodembedekking? Wat dat redden wij niet voor 50,- winters en dan staan ze ook nog langer buiten dan bij jullie.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:07

Ik betaal voor hetzelfde 185 euro volpension, daarbij is dus echt alles inbegrepen, ook het voer. Dat is wel in Gelderland overigens.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 21:08

kale box is enkel box zonder voer en bedekking etc.

dus echt een lege stal en sochtend voeren.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:20

Zo huren wij ook :) Wij doen dan zelf de klusjes erbij. Ik kom met mijn voordroog, krachtvoer en strooisel alleen wel een stukje hoger uit dan 50,-. En dan heb ik mijn werk eraan nog niet meegeteld.

Kale boxhuur vind ik dus een mooi bedrag, mag misschien met die mooie bodem nog wel iets hoger. All in zou ik zeker niet lager dan 175,- gaan, maar dan zou ik ook nog weinig overhouden. Denk dat je toch wel aan 180-200 mag gaan denken.
Tenzij je jaarrond gaat vragen, dan kan je iets lager blijven. Zo hebben wij zomers geen kosten aan strooisel en voordroog, wat zo al 60-70 euro scheelt vergeleken met een koude natte wintermaand.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 21:22

RianneH schreef:
Zo huren wij ook :) Wij doen dan zelf de klusjes erbij. Ik kom met mijn voordroog, krachtvoer en strooisel alleen wel een stukje hoger uit dan 50,-. En dan heb ik mijn werk eraan nog niet meegeteld.

Kale boxhuur vind ik dus een mooi bedrag, mag misschien met die mooie bodem nog wel iets hoger. All in zou ik zeker niet lager dan 175,- gaan, maar dan zou ik ook nog weinig overhouden. Denk dat je toch wel aan 180-200 mag gaan denken.

bedankt hier heb ik wat aan!

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:10

Ik heb even een overzicht gemaakt met wat mensen hier in zeeland aanbieden op zeelandnet.

Wemeldinge: €200, stal 3x3.5,bak van 20x40 buitenstal met uitloop vol pension. met zadelkamer/toilet/koelkast.

Wissenkerke: €175 buitenstal, paddock wedegang zonder bak. incl hooi excl stro en brok.

Leeuwedorp:
Kaal 150
voll pension 215 incl hooi en stro excl brok. zomer 24/7 weidegang winter onbekend. buitenbak van 20x40 incl voeren en uitmensen/binnenbuiten zetten.

Goes: 175 incl stro en hooi. excl voer. Binnenbuiten zetten voeren in ploeggen verband (iedereen heeft vaste dag die dit doet.) bak van 45x25 tevens ook de paddock weidegang niet bekend hoelang

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:40

Ik denk dat je niet moet denken vanuit wat anderen vragen, maar vanuit wat je eigen kosten zijn en hoeveel tijd het kost en wat je daaraan over wilt houden.

Een stal met 50 stallen kan groter inkopen, en is daardoor per stal goedkoper uit. Ook veel werk kan dan geautomatiseerd waardoor je met minder mankracht meer kunt doen.

Tel uit wat je kwijt bent aan onderhoud, ruwvoer, stro en brok en hoeveel uren het dagelijkse werk (minimaal) kost. Tel daar dagelijks een uur bij op aan extra werk. Dat zet je om naar een maand bedrag. Dat zou in de zomer anders kunnen zijn als voor de winter.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:36

als je je uren rekent met minimumloon wordt je te duur.

Ik heb ook kleinschalig een paar paarden/pony's van anderen er bij lopen.
Verzorging puur voeren,hooinetten vullen, mesten paddock en stal, buiten zetten waterbakken vullen en vegen kost een half uur per paard per dag. Dat is zonder grotere klussen en groot onderhoud of bij sneeuw sneeuwruimen etc.

Kosten per paard in de winter al snel 1 tot 2 pakken strooisel per week of 3 a 4 pakjes stro met wellicht nog een pak zaagsel eronder. Ruwvoer een half tot heel pakje hooi per dag per paard, of 1 ronde baal voordroog per paard per maand. Kosten moet je dan uitrekenen met jullie eigen prijzen. Ik heb soms stro van 2,75, maar nu betaal ik 4,50! per pakje. Dat maakt nogal verschil per maand als je er veel van verbruikt.

Krachtvoer zou ik exclusief houden. Ieder voert het liefst wat zij goed vinden en zo heb je ook geen disdussies over het aantal kilo's.

Als je die prijsschommelingen en het risico voor jezelf wilt verminderen kun je beter laten betalen naar verbruik maar wel zorgen voor voldoende voorraad zodat je niet apart ruimte hoeft te reserveren voor elke eigenaar om spul in te kopen. Als je de prijzen ophangt en aanpast per keer inkopen is het voor iedereen duidelijk.

Wil je niet dat mensen gaan bezuinigen op voer of strooisel kun je beter de prijs ruim nemen en inclusief een bepaald basis verbruik doen waarvan je weet dat het genoeg is.