Misschien beetje een rare vraag, maar wat vinden jullie een "ok" prijs dat gevraagd kan worden bij levering van vb hooi? Dan heb ik het niet op de prijs / bot maar de meerprijs voor effectief te komen leveren.
Ik heb hooi altijd zelf gaan halen, maar nu wil ik het toch laten leveren omdat ik geen auto heb waar genoeg in kan etc. Maar het valt me op dat er soms (naar mijn gevoel) best hoge prijzen mee gepaard gaan, voor levering.
Dus ik vraag me af: wat betalen jullie voor hooi te laten leveren? Of wat lijkt jullie een goede prijs?
Om een voorbeeld te geven: Persoon 1: zelfde dorp als wij, vraagt 15 euro om met een aanhanger tot daar te rijden en 40 botjes te leveren.. Ligt dit aan mij of is dit erg duur?
Persoon 2: 40km rijden in totaal (heen en terug dus): vraagt 25 euro voor de levering van ook ongeveer 40 a 50 botjes. Deze prijs lijkt me iets normaler, maar nog steeds eigenlijk best veel niet?
Lijken jullie dat normale prijzen? Misschien ben ik niet veel gewend..
Dan spreek ik trouwens niet van machines ofzo, gewoon met de aanhanger tot onze weide rijden en wij zelf laden het hooi manueel uit... Ik vind dat precies erg duur, zeker die persoon die van ons dorp komt en nog 15 euro vraagt. Of is dat een normale prijs?
Als je rekent dat een auto per gereden KM ongeveer €1,30 kost, plus dat iemand ook zal willen verdienen aan de tijd die hij/zij kwijt is, vind dit niet van die hele gekke prijzen...
maximuss
Geplaatst: 21-01-16 19:06
Mijn loonwerker vraagt 5 euro per pak (voordroog 350 kg) extra voor levering: kar met verreiker en 25km.
Vind de door jou genoemde prijzen, niet gek, zou bijna zeggen is nog koopje. Ga maar narekenen. Ze moeten naar je toe en terug.. kost tijd (waar in ze niet iets anders kunnen doen), benzine, afschrijving etc. Dus vind het schappelijk wat jij opnoemt.
Wat betaal je voor een pakje per stuk? En kun je eventueel zelf heen en weer tuffen?
Memere
Geplaatst: 21-01-16 19:29
Ik vind het een redelijk normale prijs voor beide.
Ik betaal €2,5/bot maar als ze gebracht worden komt daar €0,5 per bot bij, dit terwijl de mensen 10min van hier wonen.
Anoniem
Geplaatst: 21-01-16 19:31
Vind het geen geld eigenlijk. Doe maar eens 50 cent of een euro er bovenop op elk pakje hooi, want dat is wat veel leveranciers doen...
madamX
Geplaatst: 21-01-16 19:42
Spotgoedkoop, wie kan rekenen ziet dat ook (zie ook bovenstaande opmerkingen); € 15,- zou eigenlijk € 30,- moeten zijn, anders haal je het toch zelf?
FjordHorse
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-16 19:46
We betalen 2,5 euro / baal bij beide.
Ik heb nog nooit laten leveren, heb daar geen gedachte van hoeveel dat kost. Bij de persoon bij ons in het dorp komt het erop neer dat die 7 euro/km vraagt en dat leek me wat veel. Maar idd er kruipt ook werk in..
Jullie zouden die prijs dus geen afknapper vinden?
Heb niet de mogelijkheid om zelf te gaan halen, of ja, heb dat wel, maar dan kan ik voor zelfde hoeveelheid 10 keer heen en terug rijden (en neen dan heb ik geen 15 euro kwijt, maar wel heul veel tijd).
Ik vind van niet, maar ik weet ook hoeveel werk het is. Want ook voor dat kleine stukje moet het spul netjes op de wagen geladen worden, allemaal goed vastgezet en ook weer afgeladen. Misschien moet de wagen nog uit de schuur, naderhand schoongeveegd en weer teruggezet...Ik ging daar voor 15 euro niet aan beginnen geloof ik, of er moet al een flinke verdienste op de pakken zelf zitten maar dat is voor deze prijs ook al niet het geval.
Als mijn hooileverancier 40 pakjes komt brengen voor 15E... dan wist ik het wel. Daarvoor moet ikzelf 2x rijden (20 pak per x) en zelf alles daar inladen en thuis weer uitladen (hij woont 3 km verderop).
Wij laten hooibalen komen van zo'n 300-400 kg per stuk. Levering is 25 euro. Vanaf heel veel balen is de levering gratis. Maar het is maar voor 3 paarden.
Niet veel, hij moet aankoppelen, opladen rijden weer afladen naar huis terug en alles opbergen en opruimen. Benzine verbruik en tijd van die persoon. Niet duur hoor
Solleke_Noah
Geplaatst: 25-01-16 12:51
Dan hebben wij geluk met onze hooiboer!
Onze hooiboer vraagt 50 euro voor levering van 20 pakken voordroog van elk 400 kilo... Vroeger deden we om de paar weken 40 kleine baaltjes hooi laten leveren, dat was gewoon gratis.. (hij zit drie dorpen verder)
AaronYve
Geplaatst: 25-01-16 12:59
Mijn hooileverancier deed het gratis, moest denk ik zo'n 7-10 km enkele rit rijden. Blijkbaar ook geluk met hem
kiki1976
Geplaatst: 25-01-16 12:59
Ik kan me voorstellen dat je denkt van, zo dat is makkelijk verdient dat bezorgen.
Maar achter het bezorgen zit zoveel meer, en dat maakt het helaas wel wat duurder. Al als je het gaat uitrekenen, is het zuur betaald voor de bezorger.
Kosten + tijd laden. Heen rijden (plus brandstof verbruik, afschrijving etc) Lossen + tijd. Terug rijden (idem als bij heen rijden).
joyce B
Geplaatst: 25-01-16 18:33
Hier kreeg ik afgelopen zomer ook het verzoek om 20 0f 30 pakjes te bezorgen. Ik vroeg geloof ik 15 euro voor max 40 pakjes (1 volle trailerlading) Moest er 10km enkele reis voor rijden en had naast de brandstofkosten (ong 5,-) ook een uur gerekend voor het inladen en uitladen van de trailer inclusief 2x 15 minuten reistijd.
De pakjes verkocht ik voor 2,50 per stuk voor de snelle beslisser (inloopstal moest leeg, rest kon ik op zolder kwijt, prijs na het weekend zou 3,- worden))
Ze vonden het te duur.
Ik heb ze succes gewenst met het vinden van ander hooi (en iemand die zo gek zou zijn om het voor minder geld te bezorgen, maar dat heb ik voor me gehouden) en was binnen 2 dagen mijn 110 pakjes hooi kwijt en die werden door de mensen zelf opgehaald.
FjordHorse
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-16 19:38
AaronYve schreef:
Mijn hooileverancier deed het gratis, moest denk ik zo'n 7-10 km enkele rit rijden. Blijkbaar ook geluk met hem
Ja enkele vrienden krijgen ook gratis hooi geleverd, daarom twijfelde ik of het wel realistisch was, de prijzen die ik kreeg. Maar ondertussen ben ik al wijzer dat het gewoon goede prijzen waren (en dat de anderen blijkbaar heul veel geluk hebben met een hooiboer te hebben die gratis levert )