Mooi voor eens in het (half) jaar als hij is ingeklonken, maar ik zoek ook iets voor tussendoor om de bak glad te trekken. Ze lopen er namelijk ook los in, de buren gebruiken de bak ook en hij is hierdoor regelmatig ongelijk.
Mijn haflinger loopt sinds kort aan de lange lijnen en het lijkt me leuk hem te leren slepen.
Nu heb ik 2 dingen nodig: paard met geschikte optoming en een sleep.
Daar wil ik graag met jullie over brainstormen.
Allereerst paardlief.
Hij staat niet voor de kar. Lange lijnen doe ik met een longeersingel, maar ik wil niet dat hij gaat trekken aan de singel en dus aan de schoft. Ik voel er weinig voor om een volledig mentuig aan te schaffen, dus zoek een tussenvorm. Alleen een schoftje en borsttuig bijvoorbeeld? Hoe zit het met een zweng? Hoe bevestig ik dit? Paardlief is een brave, geen neigingen tot trappen, maar hij zal wel even moeten wennen. We gaan dit ook met hulp oppakken. Het gaat mij dus met name om de optoming en veilig kunnen slepen.
Kortom, wie heeft tips en liefst met foto's als voorbeeld.
Dan de sleep.
We hebben 1 autoband liggen. Kunnen we daar iets mee? Meer banden aan elkaar bijvoorbeeld? Een pallet? Andere constructies? Iets maken is geen probleem. Handige man is aanwezig op stal.
Ik zie ook graag voorbeelden met foto's voor het beeld