Ik zit eraan te denken om een schuilstal te plaatsen, nu ben ik al wat aan het googlen geweest naar bedrijven maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek.
Mijn eisen:
eigenlijk geen hout ivm onderhoud 1 schuilstal met een wand ertussen erin mogelijkheid om de paarden erin op te sluiten
als je het niet vraagt weet je ook niet als het niet mag maar waarom denk jij zonder dat je weet waar de stal geplaatst moet worden dat de kans klein is dat het mag?
friesiszwart
Geplaatst: 16-01-16 21:09
Omdat er op agrarische grond vaak geen bouwbestemming zit of te verkrijgen is.
WillBokkers
Geplaatst: 16-01-16 21:15
Wat ik nog weet van toen wij er 1 gingen plaatsen: Je mag Max 2 wanden hebben anders moet je een vergunning hebben van de gemeente en mag een maximaal aantal m2 hebben (24?) en daarom heen moet een straal zijn van x meter met onbebouwde grond. Met die voorwaarden mag je een schuilstal plaatsen zonder vergunning anders moet je aanvraag doen. Een extra 'wand' kan je er later natuurlijk wel inzetten dmv winddoek oid Bouwen en eigenlijk niet mogen zou ik niet doen. Je krijgt een dikke bekeuring en moet alleen weghalen of alsnog de vergunning betalen met een verhoging. Je kan beter even uitzoeken onder welke omstandigheden het wel mag.
ik vind die eerste beter dan de tweede. Die tweede is niet zo diep en lager, daarbij van dun plaatmateriaal wat sneller deukt en lelijk wordt. Ik zou toch liever gaan voor de eerste variant, eventueel met kunststof planken ipv hout.